آخرین اخبارافغانستانحکومتسیاست

رای گیری برای انتخاب ولسوال در پنجشیر

گزارش‌ها از ولایت پنجشیر می‌رساند که باشندگان این ولایت برای انتخاب ولسوال‌ها در سطح این ولایت صندوق رای‌گیری گذاشته و این روند ادامه دارد.


به گزارش خبرگزاری دید، برای نخستین بار در کشور، برای انتخاب ولسوال‌ها در ولایت پنجشیر، صندوق رای گذاشته شد. قرار است انتخابات برای گزینش ولسوال‌ها در این ولایت ادامه یابد.
بر اساس گزارش‌ها، برای انتخاب ولسوال حصه اول امروز میان تعدادی از نامزدان انتخابات برگزار شد. قرار است برای هر ولسوالی پنجشیر، سه نفر از طریق انتخابات گزینش و به مرکز برای انتصاب معرفی شوند.
منصور عنابی، سخنگوی والی پنجشیر گفته که مردم در این ولایت برای اولین‌بار در سطح افغانستان به پای صندوق‌های رای‌دهی برای گزینش ولسوالان رفتند و برای نامزدان مورد اعتمادشان رای دادند.


به گفته عنابی، انتخابات برای گزینش ولسوال‌ها از ولسوالی حصه اول این ولایت آغاز شده و قرار است این روند در شش ولسوالی دیگر ولایت پنجشیر نیز ادامه داشته باشد.
او افزود که ۱۲ تن به عنوان نامزد در ولسوالی حصه اول معرفی شده بودند که از میان آنان، سه نامزد پیشتاز دارای آرای بلند به حکومت مرکزی و اداره ارگان‌های محلی پیشنهاد شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا