آخرین اخبارسیاستمنطقه

رحمان: در اطراف افغانستان کمربند امنیتی ایجاد شود

خبرگزاری دید: رییس جمهور تاجیکستان در اجلاس آنلاین سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که در اطراف افغانستان یک کمربند امنیتی ایجاد شود. او این موضوع را با توجه به وضعیت افغانستان بیان کرده است.

امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در جریان اجلاس آنلاین سازمان پیمان امنیت جمعی با ابراز نگرانی از وضعیت امنیتی افغانستان، پیشنهاد ایجاد یک کمربند امنیتی در اطراف این کشور را مطرح کرد.
وی افزود: برای جلوگیری از گسترش ناامنی‌ها از افغانستان به دیگر کشورها باید یک کمربند امنیتی در اطراف افغانستان ایجاد شود.
نصرالله محمدزاده دبیر شورای امنیت تاجیکستان پیش از این در نشست گفت‌وگوی امنیت منطقه‌ای در دهلی‌نو گفته بود: وضعیت در مرز افغانستان و تاجیکستان همچنان دشوار است، در حالی که تهدیدات از افغانستان نیز در حال افزایش است.
محمدزاده اظهار داشت: طا-لبان پس از به قدرت رسیدن در افغانستان خود را با فضای نظامی-سیاسی و جئوپلیتیکی در سراسر جهان سازگار کرده و وضعیت را در عرصه امنیت بین‌المللی و منطقه‌ای تغییر داده است.
دبیر شورای امنیت تاجیکستان با موجه خواندن نگرانی‌هایش درباره افغانستان گفته بود: کشور ما با افغانستان هم مرز است و در خط مقدم مقابله با گسترش خطرات تروریزم، افراط گرایی، قاچاق مواد مخدر و دیگر انواع جرایم فرامرزی به منطقه قرار دارد.
گفتنی است که وقایع یک هفته اخیر در قزاقستان تمام کشورهای آسیای میانه را نسبت به گسترش شورش‌ها و اعتراضات نگران کرده است

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا