آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رهبران احزاب سیاسی در نشستی خواستار بازنگری پیمان امنیتی با امریکا شدند

گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از چهره‌های سرشناس سیاسی و جهادی شب گذشته در نشستی در منزل صبغت الله مجددی، خواستار تجدید نظر و بازنگری در پیمان امنیتی با امریکا شدند.


گزارش‌ها حاکی از آن است که شماری از چهره‌های سرشناس سیاسی و جهادی شب گذشته در نشستی در منزل صبغت الله مجددی، خواستار تجدید نظر و بازنگری در پیمان امنیتی با امریکا شدند.
به گزارش خبرگزاری دید، در این نشست که گفته می‌شود به دعوت و میزبانی صبغت الله مجددی برگزار شده بود، حامد کرزی رییس جمهوری پیشین، صبغت‌الله مجددی از رهبران جهادی، حنیف اتمر مشاور پیشین امنیت ملی اشرف‌ غنی، انوارالحق احدی از فعالان سیاسی منتقد دولت، محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی، کریم خلیلی رییس شورای عالی صلح، محمد یونس قانونی معاون اول پیشین ریاست جمهوری، عبدالهادی ارغندیوال رییس حزب اسلامی، نمایندگان جنرال دوستم معاون اول ریاست جمهوری و چندین رهبر و فعال سیاسی و جهادی دیگر حضور داشتند.
در این نشست حامد کرزی از پیمان امنیتی با امریکا و بحران امنیتی کشور، انتقاد کرد و خواستار بازبینی و تجدید نظر بر این پیمان شد.
این در حالی است که روز گذشته (چهارشنبه) نمایندگان مجلس نیز به طرح ارزیابی تجدید یا فسخ این پیمان در نشست آینده این نهاد، رأی مثبت داده بودند.
با این حال، مشخص نیست که میان این نشست و طرح تجدید نظر بر پیمان امنیتی در مجلس، رابطه ای وجود دارد یا نه.
این در حالی است که پیمان امنیتی با امریکا از لویه جرگه ای مشروعیت گرفت که به رهبری صبغت الله مجددی و به ابتکار آقای کرزی برگزار شده بود.
آقای مجددی همچنین در جریان مراسم امضای این پیمان در روز نخست کاری حکومت وحدت ملی حضور داشت و در آیین امضای آن، دست سفیر امریکا را به گرمی فشرد.
احزاب و چهره های شرکت کننده در این نشست، همچنین بر اصلاحات سیاسی و انتخاباتی، برگزاری انتخابات شفاف و عاری از تقلب و بحران امنیتی کشور گفت وگو کردند.
حکومت تاکنون نسبت به این نشست واکنشی نشان نداده است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا