آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

رهبر طالبان بدون اشاره به «کاهش خشونت و آتش‌بس» پیام عیدی داد

پیام عیدی رهبر گروه طالبان در حالی منتشر شده که در آن چیزی از «کاهش خشونت و آتش‌بس» گفته نشده است. این پیام امروز سه‌شنبه(۷اسد) به مناسبت فرارسیدن عید قربان منتشر و در آن از «نظام خالص اسلامی» نامبرده شده.

پیام عیدی رهبر گروه طالبان در حالی منتشر شده که در آن چیزی از «کاهش خشونت و آتش‌بس» گفته نشده است. این پیام امروز سه‌شنبه(۷اسد) به مناسبت فرارسیدن عید قربان منتشر و در آن از «نظام خالص اسلامی» نامبرده شده.
به گزارش خبرگزاری دید، ملا هبت‌الله آخوندزاده رهبر گروه طالبان در پیام عیدی‌اش که به مناسبت عید قربان، به کاهش خشونت‌ها و آتش‌بس در ایام عید اشاره نکرده است.
مولوی هبت‌الله آخوندزاده اما در این پیام موضع گروه طالبان درباره مذاکرات بین‌ا‌لافغانی، نیروهای خارجی، روابط با جهانیان، بازسازی، تعلیم و تربیه و سایر موارد را بیان کرده است.
هبت‌الله آخندزاده در عین حال جنگجویان گروه طالبان را به جنگ و ادامه خشونت نیز تشویق نکرده است.
این در حالی است که در عید فطر بین دولت و طالبان آتش‌بس سه روزه برقرار شده بود.
او درباره مذاکرات بین‌الافغانی روی رهایی زندانیان تأکید کرده و گفته است که این مسئله سبب اعتماد و کوتاه‌کردن مسیر برای رسیدن به صلح می‌شود. مولوی هبت‌الله آخوندزاده با اشاره به توافق دوحه گفته است که طالبان در این مورد مسئولیت خود را به جای آورده‌اند.
رهبر طالبان از «جهت‌های داخلی» خواسته است که موانع را از سر راه شروع مذاکرات بین‌الافغانی بردارند.
هبت‌الله آخوندزاده از جانب دیگر درباره خروج نیروهای خارجی گفته است که در این قسمت پیش‌رفت خوبی صورت گرفته است.
او تأیید کرده است که نیروهای خارجی از پنج‌ پایگاه خارج شده‌اند. رهبر طالبان می‌گوید که براساس توافق‌نامه دوحه باید تمامی نظامیان و کارمندان غیر دیپلماتیک امریکا و متحدانش از افغانستان خارج شوند. او افزوده که کارمندان همه نهادهای نظامی و غیرنظامی امریکا باید به توافق‌نامه صلح وفادار باشند و از «اظهارات و تبلیغات ناموجه» خودداری کنند و برای پایان جنگ طولانی تاریخ امریکا، موانع ایجاد نکنند.
مولوی هبت‌الله آخوندزاده هم‌چنان از به درازا کشیده‌شدن روند رهایی زندانیان از ۱۰ روز به چهار ماه، موجودیت نام‌های رهبران طالبان در فهرست سیاه و اجرای حملات نیروهای امریکایی انتقاد کرده است.
رهبر گروه طالبان درباره «روابط با جهانیان» گفته است که صلح افغانستان به نفع همه است و این گروه نیز خواهان «تعامل خوب» با جهان است.
او در عین حال تأکید کرده است که هیچ کشوری نباید در امور داخلی افغانستان مداخله کند.
مولوی هبت‌الله آخوندزاده اما درباره بازسازی گفته است که پس از خروج نیروهایی خارجی و استقرار نظام «خالص اسلامی» گام‌های جدی را برای بازسازی افغانستان بر می‌دارد.
رهبر گروه طالبان در این پیام عیدی به جنگ‌جویان خود نوید استقرار یک نظام «خالص اسلامی» را داده است و گفته در «آستانه حاکمیت نظام اسلامی» قرار دارند.
او هم‌چنان تأکید کرده است که گروه طالبان به دنبال «انحصار قدرت» نیست و افغانستان را «خانه مشترک همه» می‌داند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا