آخرین اخباراسلایدشوجهان

رهبر کوریای شمالی: تمام خاک امریکا در تیررس ماست


کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی، روز گذشته گفت که آزمایش اخیر موشک قاره‌پیمای پیونگ یانگ ثابت کرد که تمام خاک امریکا در تیررس ماست.
خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده که کیم جونگ اون افزوده است: آزمایش روز جمعه( جمعه، ۶ اسد) نشان داد که کوریای شمالی می‌تواند در هر زمانی هر جایی را هدف قرار دهد.
از سوی دیگر، خبرگزاری دولتی کوریای شمالی اعلام کرده است که آزمایش روز گذشته نشانگر آنست که مکانیسم کنترل انفجار در موشک قاره‌پیما به درستی عمل کرده و کلاهک این موشک تحمل حرارت حاصل از بازگشت دوباره به اتمسفر را دارد.
وزارت دفاع ایالات متحده امریکا اعلام کرد که کوریای شمالی امروز یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای آزمایش کرده است.
سرهنگ جف دیویس، سخنگوی وزارت دفاع ایالات متحده امریکا(پنتاگون) اعلام کرد: کوریای شمالی صبح امروز یک موشک بالستیک بین‌قاره‌ای پرتاب کرده است.
وی با بیان این‌که موشک مسافت هزار کیلومتری را طی کرده است، اظهار داشت: این موشک بالستیکی منطقه «موپیونگ نی» پرتاب شده و پس از طی هزار کیلومتر در دریای جاپان فرود آمده است.
در همین حال، منابع امریکایی گفته‌اند که تلاش امریکا برای بررسی و ارزیابی دقیق ادامه دارد. فرماندهی هوا و فضای امریکای شمالی نیز اعلام کرده این موشک کوریای شمالی تهدیدی برای امریکا محسوب نمی شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا