آخرین اخبارفناوری و اطلاعات

روبات خانه‎گی با قابلیت شناسایی محیط اطراف و ساکنان آن

به تازگی روباتی خانه‌گی ساخته شده که علاوه بر انجام کارهای خانه، قابلیت شناسایی محیط اطرافش و ساکنان آن را دارد.
در نمایشگاه محصولات الکترونیک مصرفی ۲۰۱۸ شرکت Aeolus از یک روبات با قابلیت انجام وظایف مختلف در خانه رونمایی کرد. این نمونه اولیه از یک روبات خانه‌گی است که می‌تواند زمین را تمیز کند، مبلمان را جابه جا کند و حتی برحسب دستور کاربر از یخچال نوشیدنی سرد برای او بیاورد.
به گفته الکساندز هائونگ مدیر Aeolus ، این روبات خانگی محیط اطرافش و ساکنان را می‌شناسد و در گذر زمان رفتار خود را با آن منطبق می‌کند. او در ادامه می‌افزاید: این روبات شبیه یک کودک است. البته ما قابلیت‌های آن را افزایش می‌دهیم تا از یک کودک به بزرگ‌سال تبدیل شود. هر چقدر مردم بیشتر از روبات استفاده کنند، این گجت قدرت‌مندتر می‌شود.
مهمترین ویژگی روبات مذکور در حقیقت توانایی ماشین یادگیری به کاررفته در آن برای شناسایی هزاران شی مختلف و بازگرداندن آن‌ها به مکان مناسب‌شان است. همچنین بازوی روباتیک آن می‌تواند با دقت اشیا را جابه جا کند.
در کنار این موارد روبات به شبکه اینترنت اشیا خانه‌گی مانند «گوگل هوم» یا «آمازون الکسا» نیز متصل می‌شود.
جالب آن‌که روبات می‌تواند در یافتن اشیا نیز کمک حال باشد زیرا به یاد می‌آورد آخرین بار آن‌ها را کجا قرار داده است.
روباتAeolus همراه مناسبی برای سال‌مندان دچار معلولیت است. روبات با کمک قابلیت «شناسایی وضعیت بدن» تشخیص می‌دهد چه زمان فرد زمین خورد یا نیازمند خدمات درمانی اضطراری است.
این روبات که وزن آن معادل یک کودک ۱۲ ساله است، هنوز نام مشخصی ندارد اما به گفته شرکت سازنده از اواخر سال جاری به بازار عرضه می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا