آخرین اخبارمنطقه

روحانی: تحریم‌ها بر ملت ایران تاثیرگذار نیست


حسن روحانی، در واکنش به تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران در مجلس نمایندگان امریکا گفت که این‌گونه تحریم‌ها بر ملت ایران تاثیرگذار نیست.
به نقل از یورونیوز، رییس‌جمهور ایران روز گذشته در جلسه هیئت دولت ضمن اشاره به این تحریم‌ها گفت: این‌گونه تحریم‌ها بر ملت ایران تاثیرگذار نیست و نه مقاومت مردم و ایستادگی نظام جمهوری اسلامی ایران را کاهش می‌دهد و نه راه و روش و سیاست‌های ما را تغییر خواهد داد.
روحانی همچنان تاکید کرد: در برابر این حرکت جدید کنگره امریکا حتما پاسخ لازم را خواهیم داد.
وی به اهمیت توافق برجام نیز اشاره کرد و افزود: برجام دست و پای امریکا را هم برای بردن این گونه تحریم‌ها به بهانه مسایل سلاح کشتار جمعی و هسته‌ای به شورای امنیت و هم در راستای وضع تحریم‌های جدید بسته است.
رییس‌جمهور ایران در ادامه به توضیح محدود بودن امریکا در استفاده از اهرم تحریم علیه ایران به مقایسه تحریم‌های کنگره علیه ایران با تحریم‌ها علیه روسیه و کوریای شمالی پرداخت.
روحانی در این زمینه گفت:« در همین لایحه‌ای که مجلس نمایندگان امریکا تصویب کرده و علی القاعده به سنا خواهد رفت، می‌بینید تحریم نسبت به ایران با تحریمی که نسبت به کوریای شمالی یا روسیه مطرح است بسیار تفاوت دارد. تحریم‌های ایران در واقع تکرار تحریم‌های گذشته بود و این نشان آن است که حربه تحریم امریکا نسبت به گذشته بسیار کُند شده است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا