آخرین اخبارجهانمنطقه

روحانی: ترامپ توافقات بین‌المللی را زیر پا گذاشته است


ریيس‌جمهور ایران که برای توضیح درباره برنامه دولت دوازدهم در مجلس این کشور سخنرانی می‌کرد، با اظهار این‌که دونالد ترامپ، توافقات بین‌المللی را نادیده می‌گیرد، گفت که به عنوان نمونه، وی توافق پاریس و توافق امریکا با کوبا را زیر پا گذاشته است.
به نقل از آناتولی، حسن روحانی، ریيس‌جمهور ایران که در نشست علنی مجلس این کشور در مورد برنامه دولت دوازدهم و وزرای پیشنهادی این دولت سخنرانی می‌کرد، گفت: کسانی که در ماه‌های اخیر از پاره‌کردن برجام سخن می‌گفتند، اخیراً به توصیه برخی مشاورین خود چنین اقدامی را باعث انزوای امریکا در صحنه جهانی می‌دانند.
روحانی در ادامه گفت: آن‌ها، ایران را به نقض روح برجام متهم می‌کنند، این در حالی است که ۷ گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اجرای کامل برجام توسط ایران را تاکید کرده است.
روحانی تصریح کرد: جهانیان در ماه‌های اخیر به وضوح دیده‌اند که ایالات متحده امریکا به ویژه در دروان ریاست جمهوری ترامپ، توافقات بین‌المللی را نادیده می‌گیرد و علاوه بر بدعهدی مکرر و مستمر، از توافق پاریس تا کوبا، زیر پا گذاشته است.
گفتنی است توافقنامه «برجام» که در زمان ریاست جمهوری بارک اوبا، میان ایران و گروه ۵+۱ به امضا رسید، از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ همواره با انتقاداتی همراه بوده است، تا جایی که رییس‌جمهور امریکا آن را «بدترین توافق در تاریخ امریکا» توصیف کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا