آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستان

روزهای عید و حضور صدها گردشگر در بند امیر

رخصتی‌‌های عید، بند امیر( اولین پارک ملی کشور) در ولایت بامیان، شاهد حضور صدها گردشگر داخلی و خارجی بود.

مناظر زیبا، دلپذیر و دلچسب این مکان دیدنی، گردشگران را از دور و نزدیک واداشته است تا روزهای رخصتی عید را در این مکان هیجان‌انگیز سپری کنند.

سید سکندرشاه بلاغی، مسئول عمومی بند امیر به خبرگزاری دید گفت: روزانه صدها گردشگر داخلی و خارجی به این ساحه می‌آیند و از گشت‌وگذار در اینجا لذت می‌برند. آن‌ها بند امیر را نماد زیبایی و شکوه طبیعت می‌دانند.

آقای بلاغی از ارگان‌های امنیتی، مردم محل و والی این ولایت سپاسگزاری کرد و آن‌ها را فراهم‌کننده زمینه‌های حضور گسترده گردشگران در پارک ملی کشور دانست.

وی همچنان می‌افزاید، با توجه به حضور گسترده مردم از نقاط مختلف کشور، این پارک در قسمت ارایه خدمات معیاری با یکسره مشکلات نیز مواجه است که در جهت حل آن تلاش‌های نیز صورت گرفته است.

بند امیر متشکل از هفت بند آبی طبیعی است که در بین دره‌های هندوکش در ولایت بامیان واقع شده و این هفت بند از همدیگر مجزا اند.

جذابیت و زیبایی طبیعی بند امیر و حضور صدها گردشگر داخلی و خارجی، دولت را واداشت تا بند امیر را به عنوان اولین پارک ملی در افغانستان اعلام کند.

این در حالی است که راه‌های منتهی به بامیان از امنیت خوبی برخوردار نبوده و بسیاری از شهروندان نمی‌توانند به آسانی از این مکان زیبا دیدن کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا