آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه: اگر امریکا به سوریه حمله کند، پاسخ خواهیم داد

ستادکل نیروهای مسلح روسیه در واکنش به تهدیدهای اخیر غرب به رهبری امریکا مبنی بر حمله موشکی به تاسیسات نظامی و حکومتی سوریه، تاکید کرده که در صورت به خطر افتادن جان نظامیان روس مستقر در سوریه، واکنش نشان خواهد داد.
به نقل از اسپوتنیک، ستادکل نیروهای مسلح روسیه با اعلام این مطلب تاکید کرده، اخبار موثقی در دست دارد که نشان می‌دهد شورشیان سوری با هماهنگی نهاد امدادرسان «کلاه سفیدها» در تدارک نمایش یک حمله شیمیایی از سوی ارتش سوریه هستند تا دستاویزی برای حمله نظامی احتمالی امریکا قرار گیرد.
ستادکل نیروهای مسلح روسیه افزود:« اگر جان نیروهای روسیه با حملات موشکی به دمشق به خطر بیفتد، نیروهای مسلح روسیه پاسخ خواهند داد. با کشف آزمایشگاه تولید مواد شیمیایی در دهکده عفریتس در غوطه شرقی که به تازگی از دست تروریست‌ها آزاد شد، ادعاهای ما اثبات شده است.»
مقامات امریکایی از جمله دونالد ترامپ، رییس‌جمهور این کشور بارها تاکید کرده‌اند در صورت اثبات حمله شیمیایی سوریه علیه مخالفان حکومت، دست به حملات موشکی به تاسیسات نظامی و غیرنظامی سوریه از جمله ساختمان‌های حکومتی در دمشق خواهند زد.
این تهدید امریکایی‌ها مورد حمایت انگلیس و فرانسه نیز قرار گرفته و این دو کشور رسماً تایید کرده‌اند در چنین عملیاتی شرکت خواهند کرد.
امریکا پیشتر نیز به دلیل آنچه حملات شیمیایی ارتش سوریه به منطقه خان شیخون گفته شده است، یک میدان هوایی نظامی ارتش سوریه را هدف ده‌ها فروند موشک قرار داد و مسئولان مختلف این کشور بارها تاکید کرده‌اند که در صورت لزوم، این اقدام را تکرار خواهند کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا