آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

روسیه: تاخیر در خروج امریکا از افغانستان، روند صلح را آسیب می‌زند

نماینده ویژه رییس جمهور روسیه برای افغانستان گفته است که تأخیر در برنامه خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به روند مصالحه آسیب می‌زند.

به نقل از تاس، ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور پوتین در امور افغانستان به تازگی گفته است که تأخیر در برنامه خروج نظامیان امریکایی از افغانستان به روند مصالحه آسیب خواهد زد، اما این روند را متوقف نخواهد کرد.

کابلوف در واکنش به اظهارات اخیر رییس جمهور بایدن گفته است: هیچ چیز خوبی نیست. همه چیز به چگونگی واکنش طالبان نسبت به آن بستگی دارد. به احتمال زیاد، تأثیر منفی دارد، اما این به معنی ختم این داستان نیست.

وی افزوده است: امریکایی‌ها باید به دنبال راه حل و مصالحه با طالبان باشند تا آن‌ها بتوانند با درک نسبت به این مسئله برخورد کنند.

رییس جمهور بایدن به تازگی در کنفرانس مطبوعاتی گفت که خروج نیروهای آن کشور تا اول ماه می از افغانستان دشوار است، اما احتمالاً در سال آینده در افغانستان حضور نخواهند داشت.

این اظهارات رییس جمهور بایدن با واکنش تن طالبان نیز مواجه شده است، گروه طالبان در اطلاعیه گفته است که هرگونه تعلل در خروج نظامیان امریکایی از افغانستان، سبب تشدید جنگ خواهد شد.

با این حال، مقامات امنیتی نهادهای اطلاعاتی امریک نسبت به خروج زودهنگام از افغانستان به رییس جمهور جو بایدن هشدار داده و می‌گویند که در صورت خروج شتاب‌زده نیروهای امریکایی از افغانستان، گروه طالبان در مدت کمتر از سه سال کابل تسخیر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا