آخرین اخبارجهانسیاست

روسیه تایید کرد، برای «بازسازی سوریه» به امریکا نامه فرستاده است

وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای رسمی، ارسال نامه مسکو را به واشنگتن درباره بازسازی سوریه و کمک به بازگشت آواره‌گان سوری، تایید کرد.



وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای رسمی، ارسال نامه مسکو را به واشنگتن درباره بازسازی سوریه و کمک به بازگشت آواره‌گان سوری، تایید کرد.
پیشتر خبرگزاری رویترز گزارش داده بود که روسیه از طریق یک کانال ارتباطی محرمانه از امریکا خواسته است تا در بازسازی سوریه و کمک به بازگشت آواره‌گان همکاری کند.
این درخواست در نامه «والری گراسیموف» فرمانده ارتش روسیه به جوزف دانفورد رییس ستاد مشترک ارتش امریکا مطرح شده است.
براساس این نامه، این پیشنهاد به دلیل آن مطرح شده که «سوریه فاقد تجهیزات، سوخت، سایر مصالح و بودجه لازم برای بازسازی کشور در راستای بازگشت و پذیرش آواره‌گان است.»
پیش از این، دفتر دانفورد از اظهار نظر در خصوص نامه گراسیموف امتناع کرد. «پائولا دان» یکی از سخنگویان ارتش امریکا گفت، جنرال‌ها توافق کرده‌اند که طبق روال گذشته جزئیات گفت‌وگوهای‌شان را محرمانه نگه‌ دارند.
اما خبرگزاری اینترفکس نوشت:« وزارت دفاع روسیه تایید کرده که رییس ستاد مشترک ارتش روسیه از طریق یک کانال محرمانه در ماه جولای، نامه‌ای به همتای امریکایی خود ارسال کرده است.»
بنا بر اعلام وزارت دفاع روسیه، گراسیموف در نامه خود به دانفورد، پیشنهاد همکاری در خصوص مسئله آواره‌گان و ماین‌پاکی انسان‌دوستانه را در سوریه مطرح کرده است.
وزارت دفاع روسیه همچنین در خصوص انتشار عمومی این نامه محرمانه گفته است:« مایه تاسف است که واشنگتن این نامه را علناً منتشر کرده است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا