آخرین اخباراجتماعاسلایدشوجهان

پژوهشگر عفو بین‌الملل در افغانستان:

روند اخراج مهاجرین افغان را متوقف کنید


حوریه مصدق، پژوهشگر سازمان عفو سازمان بین الملل در افغانستان، در یک نشست خبری در کابل می‌گوید: وضعیت جاری کشور مناسب برای بازگشت مهاجرین از کشورهای اروپایی نیست.
وی تاکید می کند که بازگشت مهاجرین به گونه اجباری از کشورهای اروپایی باید به حالت تعلیق درآید.
حوریه مصدق می‌گوید: پس از امضای توافق‌نامه حکومت وحدت ملی با اتحادیه اروپا آمار اخراج مهاجرین از کشورهای مختلاف رو به افزایش بوده است.
بانو مصدق می‌افزاید: با گذشت هر روز وضعیت امنیتی کشور وخیم‌تر می‌شود و شمار بی‌جا شده‌گان داخلی نیز بیشتر می‌شود.
بر بنیاد این گزارش سازمان عفو بین الملل، بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، رقم بازگشت کننده‌گان افغان از کشورهای اروپایی به افغانستان، تقریبأ سه برابر شده و از ۳ هزار و ۲۹۰ تن، به ۹ هزار و ۴۶۰ تن بلند رفته است.
سازمان عفو بین‌الملل، در گزارش تازه‌اش روشن میسازد که حکومت‌های اروپایی، آگاهانه خطراتی را که بازگشت کننده‌گان با آن درافغانستان روبه‌رو استند، نادیده گرفته و اتحادیۀ اروپا به شدت حکومت افغانستان را تحت فشار قرار می‌دهد تا رقم بزرگ برگشت کننده‌گان را، بپذیرد.
بربنیاد این گزارش، بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۶، رقم بازگشت کننده‌گان از کشورهای اروپایی به افغانستان، تقریبا سه برابر شده و از ۳ هزار و ۲۹۰ تن، به ۹ هزار و ۴۶۰ تن بلند رفته است.
یافته‌های این گزارش نشان می‌دهند که در گام نخست در حدود ۱۰ هزار از مهاجرین افغانستان، ازکشورهای اروپایی اخراج خواهند شد.
گزراش تازه عفو سازمان بین الملل، بیان می‌دارد که حکومت‌های اروپایی برای اخراج پناهجویان فشار وارد می‌کنند و آنانی که کشور شان را به خاطر خشونت‌ها ترک کرده‌اند، می‌فرستند.
در همین حال، عمر ورایچ، معاون رییس سازمان عفو بین‌الملل جنوب آسیا تاکید می‌کند که گزارش تازه این سازمان را با حکومت افغانستان شریک خواهند ساخت.
گزارش عفو سازمان بین الملل در حالی منتشر می‌‌شود که با گسترش ناامنی‌ها روزانه شماری زیادی از شهروندان کشور عازم اروپا می‌شوند.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا