آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاستصلح

روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان آغاز شد

روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان انتخابات ریاست‌جمهوری در کشور، امروز (شنبه ۱۸ جوزا) به‌گونه‌ رسمی آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری دید، حوا علم نورستانی رییس کمیسیون انتخابات با افتتاح این روند در کابل گفت که روند ثبت‌نام تقویتی رای‌دهندگان تا ۲۰ روز دیگر (هشتم سرطان) در ۳۳ ولایت کشور و ثبت‌نام سراسری رای‌دهندگان در ولایت غزنی ادامه دارد.
خانم نورستانی افزود:«بر اساس پلان عملیاتی کمیسیون مستقل انتخابات، این روند در ۴۵۸ مرکز در ۳۳ ولایت و ۴۰۶ مرکز در ولایت غزنی برگزار می‌شود که پس از ارزیابی‌های امنیتی در ۳۳ ولایت به تعداد ۴۳۲ مرکز فعال و از مجموع مراکز غزنی نیز ۲۴۷ مرکز فعال گزارش شده است.»
همچنان به گفته‌ او، این مراکز ثبت‌نام رای‌دهندگان در مدت تعیین‌شده همه روزه از ساعت ۷ صبح الی ۴ پس از چاشت به‌شمول روز جمعه باز می‌باشد.
رییس کمیسیون انتخابات افزود که همه‌ اشخاصی که در روز انتخابات به سن ۱۸ سالگی برسند و در انتخابات گذشته به‌هر دلیلی شرکت نکرده باشند و یا هم به‌تازگی از خارج از کشور برگشته باشند، می‌توانند در این مراکز ثبت‌نام کنند.
همچنان به گفته‌ او، آن عده از واجدین شرایط رای‌دهی که برچسب‌های شناسنامه‌ ‌شان تخریب شده است، نیز می‌توانند ثبت‌نام کنند.
در همین حال، خانم نورستانی با اشاره به ثبت‌نام رای‌دهندگان در ولایت غزنی گفت که تمامی برچسب‌هایی که در ثبت‌نام قبلی در این ولایت استفاده شده است، فاقد اعتبار می‌باشد و باید این افراد دوباره ثبت‌نام کرده و برچسب در شناسنامه‌های‌شان بزنند.
از سویی هم، رییس کمیسیون انتخابات در این مراسم با اشاره به عمومی‌شدن فهرست رای‌دهندگان گفت:«آن عده از کسانی که قبلاً ثبت نام کرده‌اند در کنار کسانی که دوباره ثبت‌نام می‌کنند، می‌توانند به مراکز ثبت‌نام مراجعه کنند و نام‌های خویش را در فهرست رای‌دهندگان مشاهده کرده و از صحت نام خویش اطمینان حاصل کنند تا کمیسیون بتواند لیست موجود رای‌دهندگان را تقویت کند.»
او تاکید کرد که به‌ منظور جلوگیری از رأی‌دهی چندین‌باره و سوءاستفاده از اوراق رای‌دهی در روز انتخابات، برای هر رای‌دهنده یک ورق رای‌دهی به مراکز و محلات رای‌دهی ارسال می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا