آخرین اخباراسلایدشوپاکستانجهانخبر های مهمروند صلحسیاست

روند صلح، محور دیدار وزرای خارجه روسیه و پاکستان

وزرای امور خارجه پاکستان و روسیه در مورد روابط دوجانبه، همکاری‌های دفاعی، تجاری و اقتصادی و روند صلح افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.


به گزارش خبرگزاری دید، شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان امروز چهارشنبه(۱۸ حمل) در چند رشته توییت گفت که با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه در مورد موضوعات مورد علاقه گفت‌وگو کرده است.
در این دیدار، دو طرف در باره تقویت همکاری‌های اقتصادی، تجاری و دفاعی، مبارزه با تروریزم، نشست ترویکای گسترده، وضعیت جامو و کشمیر و روند صلح افغانستان رایزنی کردند.
قریشی پس از دیدار با لاوروف در اسلام‌آباد گفت: ایجاد روابط چند بعدی با روسیه یک اولویت اصلی برای پاکستان است و ما معتقدیم که رابطه قوی به ثبات منطقه‌ای و امنیت جهانی کمک می‌کند.
دو جانب همچنین دیدگاه‌های شان را در مورد آجندای چند جانبه، از جمله صلح و ثبات در افغانستان شریک کردند.
وزیر خارجه پاکستان با بیان این که روسیه و پاکستان روی بسیاری موضوعات رویکرد یکسانی دارد، گفت که دیدگاه خود را در مورد مسائل بزرگ صلح و امنیت در آسیای جنوبی و بدتر شدن وضعیت حقوق بشری در جامو و کشمیر با لاوروف شریک ساخته است.


گفتنی است که از سال ۲۰۱۲ بدینسو، این نخستین سفر وزیر خارجه روسیه به پاکستان است. لاوروف پس از سفر به دهلی‌نو و دیدار با مقامات هندی به اسلام‌آباد رفت. وی قرار است با مقامات بلندپایه پاکستان، از جمله عمران خان نخست‌وزیر و جنرال قمر جاوید باجوا رییس ستاد ارتش این کشور دیدار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا