آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمروند صلحسیاستصلح

روند صلح؛ دیدار رییس جمهور غنی با رؤسای ارتش پاکستان و بریتانیا

خبرگزاری دید: رییس جمهور اشرف غنی با جرال قمر جاوید باجوا رییس ارتش پاکستان و سر نیک کارتر رییس ارتش بریتانیا که به طور سرزده وارد کابل شدند پیش از ظهر امروز دوشنبه(۲۰ثور)، دیدار کرد.


ریاست جمهوری در خبرنامه‌ای می‌گوید که رییس جمهور غنی با قمر جاوید باجوا، رییس ستاد ارتش پاکستان و سرنیک کارتر، رییس ستاد ارتش بریتانیا درباره روند صلح، روابط افغانستان و پاکستان، نقش پاکستان در پروسه صلح و ختم خشونت‌ها در افغانستان، گفت‌وگو کرده است.
رییس جمهور غنی در این دیدار گفته است که نقش کشورهای منطقه به ویژه پاکستان در برقراری صلح و تاثیر‌گذاری این کشور بر طالبان بسیار مهم است و دو کشور همسایه راهی به جز احترام متقابل، حسن هم‌جواری و همکاری اقتصادی ندارند.


رییس جمهور غنی: «جنگ افغانستان راه حل نظامی ندارد و تاکید طالبان بر راه حل نظامی برای مردم افغانستان غیرقابل پذیرش است و مردم افغانستان خواستار صلح عادلانه و پایدار از طریق بحث و گفت‌وگو هستند».
بر اساس خبرنامه ارگ، آقای غنی در دیدار با مقام‌های ارشد امنیتی بریتانیا و پاکستان، ثبات افغانستان و پاکستان را با هم‌دیگر مرتبط خوانده و خواستار نقش موثر و صادقانه پاکستان در زمینه تامین صلح عادلانه و پایدار در افغانستان شده است.


گفتنی است که پاکستان اثرگذارترین کشور بالای گروه طالبان و گروه‌های دیگری است که در افغانستان مصروف جنگ علیه قوای مسلح کشور هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا