آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

روند صلح؛ کنفرانس منطقه‌ای به میزبانی افغانستان امروز برگزار می‌شود

وزارت خارجه خبر داده که قرار است ۲۰ کشور منطقه و جهان امروز در نشستی به منظور تقویت اجماع منطقه‌ای برای صلح، به میزبانی افغانستان اشتراک کنند.

وزارت خارجه خبر داده که قرار است ۲۰ کشور منطقه و جهان امروز در نشستی به منظور تقویت اجماع منطقه‌ای برای صلح، به میزبانی افغانستان اشتراک کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، حکومت امروز دوشنبه (۱۶ سرطان) میزبان نمایندگان حدود ۲۰ کشور منطقه و سازمان‌ جهانی در کنفراسی ویدئویی در جهت تقویت اجماع منطقه‌ای برای روند صلح است.
این کنفرانس به شکل ویدئویی برگزار می‌شود و در آن روی کاهش خشونت‌ها، رهایی زندانیان، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و نتایج روند صلح در کشور بحث و گفت‌وگو خواهد شد.
گران هیواد سخنگوی وزارت خارجه در این رابطه گفته است «این جلسه از طریق ویدیو با سخنرانی رییس جمهور آغاز خواهد شد و تحت ریاست وزیر امور خارجه به پیش خواهد رفت. هدف آن تقویت اجماع منطقه‌ای و جهانی است تا مذاکرات صلح به زودی آغاز شود و به نتایح مطلوب برسد».
مقامات در وزارت امور خارجه می‎گویند که دو کنفرانس دیگر نیز در هفته جاری تنظیم شده است. قرار است فردا (سه‌شنبه) نشست سه جانبه افغانستان،‌ پاکستان و چین، با حضور اعضای عالی‌رتبه وزارت‌های امور خارجه سه کشور پیگیری شود.
هم‌زمان با آن،‌ کنفرانس بین‌المللی پیرامون موضوعات صلح در کشور نیز به گونه ویدئویی با حضور ۱۸ کشور و سازمان بین‌المللی دنبال می‌شود.
اجماع منطقه‌ای و جهانی در مورد صلح افغانستان قبل از این نیز ایجاد شده بود، ولی حال حکومت تلاش دارد این اجماع را تقویت بخشیده و گفت‌وگو با طالبان به زودی آغاز شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا