آخرین اخبارافغانستانروند صلحسیاست

روند صلح و مسایل تجاری؛ محور دیدار رحمانی با عمران خان

میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان که در رأس هیئتی پارلمانی به پاکستان سفر کرده بود، با عمران خان نخست‌وزیر آن کشور ملاقات کرد.

به نقل از پاکستان تودی، عمران خان نخست‌ وزیر پاکستان روز گذشته با میر رحمان رحمانی رییس مجلس نمایندگان کشور در رابطه به روابط بین دو کشور، فرصت‌های تجاری و روند صلح گفت‌وگو کرده است.
آقای عمران خان در این دیدار گفته است که صلح در افغانستان به نفع هر دو کشور است و اینکه کشورها می‌توانند راه‌های جدیدی برای همکاری و افزایش ارتباط با جمهوری‌های آسیای میانه باز کنند.
از سویی هم، قرار است سمینار تجارت و سرمایه‌گذاری پاکستان و افغانستان به تاریخ ۲۶ تا ۲۷ اکتوبر در اسلام‌آباد برگزار گردد.
نخست‌وزیر پاکستان همچنان از روابط برادرانه بین دو کشور قدردانی کرده و بر لزوم دستیابی به یک توافق صلح‌آمیز از طریق مذاکرات تأکید نموده است.
آقای عمران خان گفته است که هیچ راه حل نظامی برای جنگ در افغانستان وجود ندارد و بر حمایت دوام‌دار پاکستان به دستیابی افغانستان به صلح و ثبات تأکید کرد.
میر رحمان رحمانی در رأِس هیئت پارلمانی روز گذشته به اسلام‌آباد رفت. این چندمین مقام افغانستان است که طی یک ماه اخیر به پاکستان دعوت می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا