آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس استخبارات طا-لبان در فاریاب: کارمندان امنیت ملی پیشین در میان ما جایی ندارند

خبرگزاری دید: رییس استخبارات طا-لبان برای فاریاب از نیروهای آن خواست که کارمندان امنیت ملی پیشین را در صفوف‌شان جای ندهند.

فاروق رییس استخبارات طا-لبان برای فاریاب این موضوع را روز سه‌شنبه(۳۰ قوس) در مراسم ایجاد کمیسیون تصفیه‌ صفوف طا-لبان در این ولایت مطرح کرد. او همچنین از نیروهای طا-لبان خواست که نیروهای پولیس محلی را نیز در میان‌شان جای ندهند.
فاروق گفت که «حربکی‌ها» (پولیس‌های محلی) و «امنیتی‌ها»ی حکومت پیشین تا پنج ماه پیش دشمن طا-لبان بودند، اما اکنون در کنار آنان قرار گرفته‌اند. او افزود که ده‌ها نفر از نیروهای این گروه توسط این افراد کشته شده‌اند.
با این حال، او تأکید کرد که اکنون هم باید کارمندان بخش‌های امنیتی پیشین از صفوف طا-لبان بیرون رانده شوند.
همچنین طا-لبان به مسئولان کمیسیون تصفیه‌ صفوف خود در این نشست دستور دادند که افراد «جاسوس» و «نااهل» را از صفوف‌شان اخراج کنند و «رفیق‌بازی» با آنان را کنار بگذارند.
قبل از این در تاریخ ۲۹ قوس، کمیسیون تصفیه‌ صفوف طا-لبان در ولایت قندهار هم از نیروهایش خواسته بود تا کارمندان نظام پیشین را از صفوف‌شان اخراج کنند.
این کمیسیون تأکید کرده بود تمامی نیروهای طا-لب مؤظف اند تا «از صفوف‌شان کسانی را که در نظام پیشین بودند و یا هم به اعمال غیرشرعی مشغول اند، بیرون کنند».
این درحالی است که طا-لبان بارها از کارمندان نظامی و غیرنظامی دولت پیشین خواسته است که به کار‌شان ادامه دهند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا