آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

رییس جمهور: تلاش‌ها برای پوشش ۴۰ درصد مردم با واکسین کرونا به زودی نتیجه می‌دهد

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور که در مراسم افتتاح تطبیق واکسین کرونا در ارگ ریاست جمهوری شرکت کرده بود، گفت که تلاش‌های دولت برای دریافت واکسین کرونا برای ۴۰ درصد مردم در آینده نزدیک نتیجه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دید، رییس جمهور اشرف غنی امروز سه‌شنبه(۵حوت) در مراسم افتتاح واکسیناسیون کووید-۱۹ گفت که تلاش‌های برای پوشش ۴۰ درصد مردم با واکسین کرونا به زودی نتیجه می‌دهد.
در این مراسم وحید مجروح سرپرست وزارت صحت عامه کشور گفت: افغانستان از جمله محدود کشورهایی است که با امکانات اندک از شیوع ویروس کرونا به گونه موثر جلوگیری و آن را مدیریت کرد و سکتور صحت زیر چتر رهبری و دیپلماسی فعال دولت به پیش رفت و اکنون تطبیق واکسین کرونا را آغاز کرده است.
مجروح تصریح کرد که اولین دوز واکسین به بازوی سربازانی که بیرق سه رنگ کشور را بلند نگه می‌دارند و کارکنان صحی که در سخت‌ترین شرایط به خاطر نجات جان مردم سنگر داغ مبارزه با ویروس کرونا را ترک نکردند، زرق می‌شود.
همچنان در این مراسم، رودریندرا تندن سفیر هند در افغانستان صحبت کرده، گفت که ویروس کرونا تاثیرات زیادی از نگاه سیاسی و اقتصادی بر جهان وارد کرد و علاوه بر رکود اقتصادی، خسارات مالی و جانی زیادی در پی داشت.
وی گفت که کشورش به عنوان شریک استراتژیک و دوست دیرینه افغانستان، آماده است تا با نهادهای صحی این کشور در راستای مبارزه با ویروس کرونا کار نماید.
محمد اشرف غنی رییس جمهوری نیز گفت: فاجعه‌ای را که دنیا را به چالش مواجه کرد، به صورت درست مدیریت کردیم.
وی افزود که تحلیل اولیه ما از خطرات به مراتب بیشتر حکایت می‌کرد، اما در تفصیل پنج مرحله در موج اول کرونا و موج دوم، ما توانستیم که همه جامعه، اقتصاد و صلابت و پاسخگویی دولت را حفظ کنیم.
رییس جمهور غنی ضمن تشکر از تمام منسوبین صحی قوای مسلح که نگذاشتند ویروس کرونا در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی شیوع پیدا کند، قدردانی کرده، گفت که ما حد اقل هشت هزار کادر صحی در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی داریم و جای افتخار است که شفاخانه‌های امنیت ملی، پولیس ملی و اردوی ملی دوباره مورد اعتماد ما قرار گرفته‌اند.
رییس جمهور کشور تصریح کرد که دولت بهترین امکانات طبی را به قوای مسلح فراهم کرده و به آنان توجه بیشتر می‌گردد. وی افزود که کارکنان صحی ما واقعاً قهرمانان افغانستان هستند.
رییس جمهور گفت که از فعالیت رسانه‌ها به ویژه در این فضا که دشمنان افغانستان به صورت دوامدار بهترین مغزها و زبان توانای ملت افغانستان را مورد حملات خود قرار می‌دهند، ابراز امتنان می‌کنم.
رییس جمهور غنی از کمک و همکاری هند منحیث دولت دوست و شریک استراتیژیک تشکر کرده، گفت که نوع همکاری ما به اساس منافع و دیدگاه مشترک بشردوستانه تعیین شده و همیشه با هم همکار خواهیم بود.
آقای غنی گفت که تلاش‌های ما برای دریافت بخش دیگر واکسین کرونا که ۴۰ درصد مردم را تحت پوشش قرار خواهد داد، به زودی نتیجه می‌دهد.
رییس جمهور کشور در اخیر سخنانش گفت که خطرات کرونا هنوز هم رفع نشده است، بناءً ضرورت واضح است که در زمینۀ حفظ الصحه، پوشیدن ماسک و رعایت فاصله اجتماعی توجه جدی صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا