آخرین اخبارافغانستانحکومتسیاست

رییس جمهور غنی: والیان حق ندارند سخنگو داشته باشند

رییس جمهور غنی در دستوری تازه گفته است که والیان حق ندارند سخنگو داشته باشند. این موضوع در مکتوبی که از شورای امنیت ملی به ارگان‌های محلی در دوازدهم قوس فرستاده شده، ابلاغ شده است.
به گزارش خبرگزاری دید، بر بنیاد یک نسخه این مکتوب که به رسانه‌ها رسیده‌، رییس جمهور دستور عزل سخنگوی والی تخار را نیز به دلیل اطلاع‌دهی از تلفات غیرنظامیان در یک حمله هوایی نیروهای ارتش، صادر کرده است.

شورای امنیت ملی از اداره مستقل ارگان‌های محلی خواسته است که از عزل سخنگوی والی تخار و نیز حذف همه بست‌های سخنگوی والیان از تشکیلات و پیش‌برد امور اطلاع‌رسانی توسط شخص والی، به این شورا گزارش دهد.
این تصمیم ریاست جمهوری پس از ارایه گزارش وزارت دفاع ملی از حمله هوایی در ولسوالی بهارک ولایت تخار گرفته شده است.
در یکم عقرب گزارش شد که در یک حمله هوایی «اشتباهی» بر یک مدرسه در ولسوالی بهارک، ۱۲ تن کشته و ۱۴ تن دیگر زخمی شده‌اند. رسانه‌ها این گزارش را به نقل از سخنگوی والی تخار نشر کرده بودند، ولی امرالله صالح به آن واکنش نشان داد و آن را رد کرد.
در گزارش وزارت دفاع ملی که شورای امنیت ملی در این مکتوب از آن یاد کرده، آمده است ک اطلاعات سخنگوی والی تخار نادرست و ناشی از اطلاعات نادرستی بوده است که از ساحه زیر تسلط طالبان به او رسیده بود.
در مکتوب شورای امنیت ملی تصریح شده است که رییس جمهور پس از مطالعه گزارش وزارت دفاع ملی، دستور داده است: «سخنگوی والی تخار معزول شود. هر والی مسوول اطلاع‌دهی است و بعد از این والیان حق داشتن سخنگویان را ندارند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا