آخرین اخباراسلایدشوافغانستانخبر های مهمسیاست

رییس جمهور غنی و عبدالله به امریکا رفتند

خبرگزاری دید: رییس ‌جمهور غنی و داکتر عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی شام روز گذشته(چهارشنبه ۲سرطان) در یک سفر رسمی دو روزه به امریکا رفتند.


امرالله صالح معاون نخست ریاست جمهوری، حمدالله محب مشاور امنیت ملی، حنیف اتمر وزیر امور خارجه، وحید عمر مشاور رییس جمهور و سه عضو هیئت مذاکره کننده جمهوری اسلامی افغانستان؛ عبدالمتین بیگ، حبیبه سرابی و فاطمه گیلانی همراه رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله در این سفر هستند.
ارگ در خبرنامه‌ای گفته است که رییس‌ جمهور و هیئت همراهش در جریان این سفر با جو بایدن رییس‌ جمهور امریکا، اعضای کانگرس و سنا، مقام‌های عالی رتبه و شخصیت‌های تاثیرگذار آن کشور به‌گونه‌ جداگانه دیدار خواهد کرد.
فصل جدید روابط میان کابل و واشنگتن، تقویت هرچه بیشتر مناسبات دیپلماتیک، تمویل، تجهیز و حمایت از نیروهای امنیتی و دفاعی، همکاری امریکا با بخش‌های اقتصادی و انکشافی افغانستان و مبارزه‌ مشترک با تروریزم از محورهای بحث در این دیدارها اعلام شده است.
با این حال، سفر رییس جمهور غنی و داکتر عبدالله به واشنگتن در حالی صورت می‌گیرد که جنگ به شدت در کشور جریان دارد و مذاکرات صلح دوحه نیز به بن‌بست خورده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا