آخرین اخبارافغانستانسیاست

رییس علمای فلسطین جنگ افغانستان را نامشروع خواند

وزارت امور خارجه کشور اعلام کرده است که شیخ عکرمه صبری امام مسجد «القدس» و رییس علمای دینی فلسطین جنگ جاری در افغانستان را تحریم کرده و خلاف شریعت اسلامی خوانده است.
به گزارش خبرگزاری دید، وزارت امور خارجه امروز پنج‌شنبه(۶ قوس) بانشر اعلامیه‌ای گفته است که رییس علمای دینی فلسطین با ارسال پیام تصویری به سفارت افغانستان در اردن، جنگ جاری کشور را با استناد از آیه‌ «۹۳ سور النساء» نامشروع خوانده است.

آقای صبری گفته است که قتل مسلمانان در افغانستان جایز نیست و گروه‌هایی که دست به کشتار مردم می‎زنند، باید اختلافات‌شان را از راه گفت‌وگو و در میز مذاکره حل و فصل کنند.
جنگ جاری در افغانستان در حالی نامشروع خوانده می‌شود که میزان خشونت‌ها در کشور افزایش یافته است. در تازه‌ترین مورد، روز سه‌شنبه(۴ قوس) دو انفجار پی‌هم در شهر بامیان صورت گرفت که در پی آن ۱۸ تن جان باخته و بیش از ۵۰ تن دیگر زخمی شدند.
پیش از این، شماری از عالمان دینی در کشورهای عربستان و مصر نیز جنگ جاری در افغانستان را خلاف شریعت و غیرانسانی خوانده بودند.
در همین حال، انستیتوت اقتصاد و صلح مستقر در لندن با ارائه گزارشی از شاخص جهانی هراس‌افگنی، گروه طالبان را مرگ‌بارترین گروه هراس‌افگن/ تروریستی در جهان معرفی کرده است.
ترجمه آیه «۹۳ سوره النسا» قرار زیر است:
«و هر کس مؤمنی را به عمد بکشد مجازات او (آتش) جهنم است، که در آن جاوید (معذّب) خواهد بود و خدا بر او خشم و لعن کند و عذابی بسیار شدید بر او مهیا سازد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا