آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

زلمی خلیلزاد با نمایندگان طالبان دیدار کرد

زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای روند صلح افغانستان روز گذشته با نمایندگان گروه طالبان دیدار کرده است.


زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای روند صلح افغانستان روز گذشته با نمایندگان گروه طالبان دیدار کرده است.
به نقل از صدای امریکا؛‌ روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از یک منبع آگاه از این ملاقات گزارش داده است که خلیلزاد و نماینده‌گان گروه طالبان در دوحه پایتخت قطر با هم دیدار کردند.
در چهار ماه گذشته، این دومین بار است که مقام‌های امریکایی به گونه مستقیم و رو در رو با نماینده‌گان گروه طالبان دیدار می‌کنند.
در گزارش وال استریت ژورنال آمده که تاکنون معلوم نیست زلمی خلیلزاد و نمایندگان طالبان روی چه موضوع بحث کردند.
زلمی خلیلزاد سفیر پیشین ایالات متحده در افغانستان، عراق و ملل متحد در اوایل ماه گذشته میلادی توسط وزیر خارجه ایالات متحده به حیث نماینده ویژه این کشور برای روند صلح افغانستان تعیین شد.
آقای خلیلزاد به منظور جست‌وجوی راه های برقراری صلح در افغانستان، در چهارم اکتوبر یک سفر ۱۰ روزه را به افغانستان، پاکستان، امارات متحده عربی، قطر و عربستان سعودی آغاز کرد.
وزارت خارجه ایالات متحده تاکنون ملاقات زلمی خلیلزاد با نمایندگان گروه طالبان را تایید نکرده است.
اما یک سخنگوی این وزارت گفت که آقای خلیلزاد « به خاطر جست‌وجوی راه‌های پایان دادن منازعه افغانستان از طریق مذاکره» دیدارهای متعددی با طرف‌های ذیدخل داشته است.
در ماه جولای امسال نیز الیس ویلز، معاون دستیار وزیر خارجه ایالات متحده با نمایندگان گروه طالبان در دوحه، پایتخت قطر ملاقات کرده بود.
خبر ملاقات زلمی خلیلزاد با نمایندگان گروه طالبان در حالی نشر می‌شود که آقای خلیلزاد روز دوشنبه در کابل در صحبت با خبرنگاران، از حکومت افغانستان و گروه طالبان خواست که نمایندگان شان را برای آغاز مذاکرات صلح معرفی کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا