آخرین اخبارجهانزنان

زنان عربستان با دویدن به خیابان‌ها روز زن را تجلیل کردند

گروهی از زنان عربستان سعودی با به تن کردن لباس‌های ورزشی و دویدن در خیابان‌های شهر «جده» روز جهانی زن (هشتم مارچ) را تجلیل کردند.
به نقل از رسانه‌های خارجی، شرکت‌کنندگان این دوش خیابانی گفته‌اند که این اقدام آن ها پس از صدور قوانین حمایت‌کننده از فعالیت‌های ورزشی زنان اتخاذ شده است.
ورود زنان به ورزشگاه‌ها و نیز اختصاص بخش ویژه زنان در هیئت عمومی ورزش، به ریاست شاه‌دخت «ریمه بنت بندر» از جمله قوانین جدید دولت در حمایت از ورزش زنان سعودی به شمار می‌آید.
وزیر آموزش عربستان چندی پیش، دستور داد که از سال آینده، برنامه تربیت بدنی در مدارس این کشور اجرا شود و زمینه برای مشارکت دختران در رقابت‌های بین‌المللی فراهم شود.
چند روز پیش، ۱۵۰۰ تن از زنان سعودی برای نخستین‌بار در مسابقه دوش ماراتن که با همکاری، سازمان ورزش و شهرداری احساء با شعار احساء می‌دود برگزار شد، به رقابت پرداختند.
سما دانشجوی رشته سینما، یکی از دختران شرکت کننده در این دو به خبرگزاری رویترز با امیدواری گفته است که همه چیز در عربستان برای زنان تغییر خواهد کرد.
گفتنی است که عربستان سعودی یکی از کشورهایی بود که قوانین سخت گیرانه‌ای برای زنان داشت و حتی آن‌ها را اجازه پشت فرمان نشستن موتر را نمی داد ولی با فرمان صدور از سوی ولیعهد این کشور زنان کم کم حقوق انسانی خود را به دست آورده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا