آخرین اخبارجهانمطالب معلوماتی

زن نظافتچی کوریایی به گنج دست یافت

گزارش شده است که یک زن نظافتچی کوریای جنوبی که به طور غیرمنتظره تعدادی شمش طلا در یک سطل زباله پیدا کرده، ممکن است ثروتمند شود.

به نقل از کوریا تایمز، این نظافتچی روز ۲۶ اپریل به هنگام تخلیه سطل زباله در فرودگاه بین‌المللی اینچون هفت شمش طلا به ارزش ۳۳۰،۰۰۰ دالر یافته است.
این شمش‌ها که وزن هر کدام ۱ کیلوگرم است، در روزنامه پیچیده شده بود. پولیس معتقد است که مالک اصلی، این شمش‌ها را از ترس دستگیر شدن به سطل انداخته و فرار کرده است.
در حال حاضر هیچ مدرکی وجود ندارد که این شمش‌ها به فعالیت‌های غیرقانونی مرتبط باشد. اگر صاحب این شمش‌های طلا یافت نشود، این نظافتچی که رسانه‌ها از او نام نبرده‌اند، می‌تواند مدعی بخش قابل توجهی از این شمش‌ها، شود.
طبق قوانین کوریای جنوبی، فردی که کالایی را پیدا می‌کند در صورتی که طی مدت ۶ ماه کسی ادعای مالکیت آن کالا را ارایه نکند، می‌تواند بخشی از این کالارا از آن خود کند.
با این حال، کوریا تایمز می‌گوید حتی در این صورت طبق قانون او تنها می‌تواند مدعی بین ۵ تا ۲۰ درصد قیمت کل طلا شود که حداکثر آن ۶۵ هزار دالر می‌شود. مشخص نیست که در این صورت دولت و یا پولیس صاحب باقی مانده این شمش‌ها می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا