غذا

ساده‌ترین روش پخت بریانی هندی

بریانی هندی یک غذایی لذیذ و خوش‌مزه است که در افغانستان نیز علاقه‌مند زیاد دارد.
مواد لازم:
روغن / مقدار ضرورت
کچالو / ۴عدد
پیاز / ۲عدد
سیر / ۲ دندانه
زنجبیل‌ تازه / مقدار ضرورت
مرچ / مقدار ضرورت
زیره / یک قاشق چای‌خوری
زرد چوبه / نیم قاشق
دارچین / مقدار ضرورت
مصالحه بریانی / مقدار ضرورت
نمک / دو قاشق چای‌خوری
گوشت‌مرغ / یک‌ونیم کیلو
ماست کم‌چرب / ۲قاشق غذا خوری
نعناع تازه / مقدار ضرورت
برنج / دوکیلو
طرز تهیه بریانی هندی
در یک ظرف بزرگ روغن یا مسکه را ریخته و کچالو را سرخ کنید تا قهوه‌ای شود و از ظرف بیرون آورید و پیاز را با سیر و زنجبیل سرخ کنید تا پیاز نرم و طلایی شود. مواد پخت بریانی، مرچ، زردچوبه، زیره و نمک، بادنجان رومی را اضافه کنید، در هنگام سرخ شدن به مدت ۵ دقیقه تمام مواد را به‌هم بزنید، ماست، نعناع، و دارچین را بیفزایید، روی ظرف رو پوشانده و حرارت را کم کنید، گاهی آن را به هم بزنید تا زمان که بادنجان رومی پخته شود، اگر مخلوط به نظر خشک آمد در هنگام پخت کمی آب جوشیده اضافه کنید تا به ظرف نچسبد.
وقتی مخلوط به حالت غلیظ و روان درآمد، مرغ را اضافه کنید و خوب به‌ هم بزنید تا مخلوط روی آن را بپوشاند، سرپوش دیگ را بالای دیگ بگذارید و روی حرارت خیلی کم قرار دهید تا وقتی مرغ پخته شود، زمان لازم بین ۳۵ تا ۴۵ دقیقه است.
بعدا برنج را بشویید و در آب‌کش بگذارید تا کاملاً آب‌اش خارج شود.
در یک ظرف بزرگ، روغن ریخته و پیاز را سرخ کنید تا طلایی شود، زعفران، دارچین و برنج را اضافه کنید، مرتبا به‌هم بزنید تا زمانی که برنج با مواد خوب مخلوط شود، در یک دیگ متوسط، ساس مرغ و نمک را ریخته و حرارت دهید، زمانی که مخلوط خوب داغ شد روی برنج بریزید و خوب باهم مخلوط شود.
باز مرغ و کچالو را که قبلا آماده کرده بودین اضافه کنید و به آرامی با برنج مخلوط کنید. همه را با هم در یک دیگ قرار دهید و حرارت را خیلی کم کنید تا برای ۲۰ دقیقه دم دهید بعد از سپری نمودن این زمان بریانی ما آمده صرف کردن است.
اشتهای خوب

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا