آخرین اخباراجتماعافغانستانامنیت و حوادثحقوق بشر

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان: کشتار کودکان را متوقف کنید

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان در واکنشی به حمله موتربمب گروه طالبان در غزنی و هم‌چنان کشته‌شدن شش کودک در غور، از گروه‌های مسلح خواست که کشتار کودکان را متوقف کنند.

سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان در واکنشی به حمله موتربمب گروه طالبان در غزنی و هم‌چنان کشته‌شدن شش کودک در غور، از گروه‌های مسلح خواست که کشتار کودکان را متوقف کنند.
به گزارش خبرگزاری دید، گروه طالبان صبح روز یک‌شنبه ( ۱۶ سرطان) یک اداره امنیت ملی را در مربوطات حوزه ششم امنیتی شهر غزنی هدف حمله یک موتر بمب‌گذاری ‌شده قرار داد. طبق اعلام وزارت صحت عامه، در این حمله دست‌کم ۱۲ نفر کشته شدند و ۱۷۹ نفر دیگر به شمول ده‌ها کودک دانش‌آموز زخمی شدند.
دفتر هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان شمار کسانی را که در حمله موتربمب طالبان در غزنی زخمی شده‌اند، ۱۵۰ نفر اعلام کرده است. به گفته این سازمان، یک سوم زخمیان این رویداد را کودکان دانش‌آموز تشکیل می‌دهند.
سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان در اعلامیه‌ای گفته است، بسیاری از کودکانی که در شفاخانه‌ها بستری شده‌اند، آسیب جدی در نواحی سر، گردن و قفسه سینه خود دیده‌اند. داکتران به کارکنان این سازمان گفته‌اند که زخم‌های این کودکان شدید است.
به گفته سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان، هنگام وقوع حمله، این کودکان در مکتبی به سر می‌بردند که در نزدیکی محل رویداد موقعیت دارد.
این سازمان از جانب دیگر گفته است که روز یک‌شنبه در یک رویداد دیگر در غور، شش کودک کشته و یک کودک دیگر زخمی شده است. به گفته سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان، انفجار ماین کارگذاری‌شده عامل تلفات این کودکان در غور بوده است.
«اونو ون منن»، مدیر سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان در افغانستان، می‌گوید که قربانی‌شدن کودکان در غزنی، کم‌تر از یک هفته پس از واقعه مشابه در کابل، نشان از پیامد ناگوار استفاده از سلاح‌های انفجاری در مناطق پرجمعیت دارد.
به گفته سازمان بین‌المللی حمایت از کودکان، افغانستان یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها در جهان برای زنده‌گی کودکان است. طبق اعلام این سازمان از ده مورد تلفات در جریان خشونت‌های مسلحانه در افغانستان، هشت مورد آن ناشی از انفجارها است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا