آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

سالنگ بر روی موترهای کلان بسته شد

مسئولان حفظ و مراقبت‌ سالنگ‌ها اعلام نمودند که این گذرگاه به دلیل برف‌باری‌ها و باد شدید بر روی موترهای باربری بسته شده است.

به گزارش خبرگزاری دید، آمریت حفظ و مراقبت سالنگ‌ها در خبرنامه‌ای که امروز شنبه( ۲۴ عقرب) به نشر رسیده، گفته که این شاهراه از نیمه‌های شب گذشته در پی ریزش برف، به‌روی موترهای بلندتناژ مسدود شده است.
بر بنیاد خبرنامه، برف‌باری‌ها در حال حاضر نیز جریان دارد و احتمال ریزش برف در ۲۴ ساعت آینده نیز ۹۰ فیصد می‌باشد. آمریت حفظ و مراقبت از سالنگ‌ها افزوده است که هم‌اکنون ضخامت برف در شمال سالنگ ۳۱ سانتی‌متر و ضخامت برف در جنوب ۳۰ سانتی متر است.
در همین حال این اداره گفته است که شاهراه سالنگ به‌روی موترهای مسافربری باز است و این موترها باید با زنجیر «چین» در این شاهراه تردد کنند.
این ریاست از رانندگان خواسته است که سرعت، وزن و ارتفاع مجاز را در هنگام عبور از مسیر سالنگ‌ها در نظر داشته باشند. همچنان به رانندگان توصیه کرده است که مقررات و رهنمایی مؤظفین را رعایت و از سبقت‌جویی و توقف در داخل تونل و «گالری»ها خودداری کنند.
شاهراه سالنگ از بزرگ‌ترین شاهراه‌های افغانستان است که کابل را با دست‌کم ۹ ولایت در شمال این کشور وصل می‌کند. شاهراه سالنگ همه ساله در فصل زمستان هر از گاهی به دلیل بارش برف سنگین و وقوع برف‌کوچ‌ها در سالنگ‌های شمالی و جنوبی مسدود می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا