آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانسیاست

سال تعلیمی ۱۴۰۰ آغاز شد

زنگ آغاز سال تعلیمی ۱۴۰۰ با حضور محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور و دیگر مقامات بلند پایه دولتی به صدا در آمد و رسماً آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری دید، همایش آغاز سال تعلیمی ۱۴۰۰ از سوی وزارت معارف کشور امروز سه شنبه(۳ حمل) با حضور رییس جمهور غنی و دیگر مقامات دولتی برگزار شد.

محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور در این مراسم گفت که ۲۰۰ میلیون دالر برای اعمال مکاتب در کشور اختصاص داده شده است.

آقای غنی همچنان گفت ‏رییس‌جمهور غنی در همایش آغاز سال جدید تعلیمی ۱۴۰۰: در سال تعلیمی جدید، ۱۸۰۰ مکتب جدید اعمار خواهد شد.

رییس جمهور غنی افزود که امسال سال دیجیتال سازی افغانستان خواهد بود و عرضه خدمات دیجیتالی به آموزگاران، دانشجویان و کارمندان وزارت معارف و وزارت تحصیلات عالی در صدر برنامه‌های ما خواهد بود.

وی افزود که وعده افزایش معاشات معلمان باید تا وسط سال اجرا شود.

آقای غنی به مسئولان وزارت معارف گفت که طرح اصلاحات جامع وزارت معارف را ارائه کنید و از طرح کشورهای دیگر استفاده نکنید که نتیجه نخواهد داد. ساحه تطبیق این طرح افغانستان است ولی ساحه تطبیق طرح های بین المللی متفاوت است.

رییس جمهور گفت که کیفیت مکاتب باید رشد کند و شاگردان با آمادگی کامل وارد دانشگاه شود وگرنه دانشگاه ها مجبور است که نقش مکاتب را برای دانشجویان بازی کند.

گفتنی است که با شیوع ویروس کرونا در کشور تمام نهادهای آموزشی و تحصیلی تعطیل شده بود. دانشگاه‌های کشور به تاریخ ۱۵ ماه حوت سال گذشته دوباره آغاز شد و مکاتب کشور امروز سوم حمل دوباره آغاز شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا