آخرین اخباراسلایدشوجهانخبر های مهمسیاست

سال جدید میلادی؛ واسکت‌زردها خشمگین‌تر از پیش به خیابان آمدند

معترضان واسکت‌زرد برای هشتمین هفته پیاپی به خیابان‌های پایتخت و دیگر شهرهای فرانسه از جمله لیون، گرونوبل، روئن، بوردو و تولوز آمدند.

معترضان واسکت‌زرد برای هشتمین هفته پیاپی به خیابان‌های پایتخت و دیگر شهرهای فرانسه از جمله لیون، گرونوبل، روئن، بوردو و تولوز آمدند.
به نقل از یورونیوز، راهپیمایی‌های این هفته اولین تجمع بزرگ واسکت‌زردها در سال جدید میلادی محسوب می‌شود و محل اصلی گردهمایی معترضان نیز عمدتاً مکان‌های نمادین شهرهای بزرگ بود.
اعتراضات واسکت‌زردها در حالی ادامه دارد که دولت فرانسه بارها آن را محکوم کرده و خواستار پایان دادن به اعتراضات شده است.
در این روز معترضان پاریسی مقابل ساختمان بزرگ شهرداری جمع شدند و از آنجا به سمت پارلمان حرکت کردند. آن‌ها همچنین در خیابان مشهور شانزه‌‌لیزه دست به تشکیل تجمع بزرگی زدند.
واسکت‌زردها در شعارهای‌شان خشم خود را از دستگیری بسیاری از چهره‌های برجسته این جنبش اعلام کردند؛ آن‌ها از گروه‌های مدافع حقوق بشر خواستند تا تحقیقاتی را دربارۀ اقدام دولت فرانسه در «حمله به آزادی‌های مردمی» آغاز کنند.
معترضان تاکید کردند که به برگزاری این تجمعات در سراسر سال ۲۰۱۹ میلادی ادامه خواهند داد. بسیاری نیز خواستار استعفای رییس‌ جمهوری فرانسه بودند.
در پاریس همچنین مراسمی در بزرگداشت قربانیان این اعتراضات برگزار شد. بنا بر اعلام مقامات فرانسه در سال ۲۰۱۸ میلادی دست‌کم ۹ نفر در جریان اعتراضات واسکت‌زردها کشته شده‌ است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا