آخرین اخبارافغانستانسیاست

سخنگویان ارگ علیه انصاری: هرگونه صحبت غیر مسئولانه علیه نظام گناه کبیره است

فاطمه مورچل معاون سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات روز گذشته مولوی مجیب انصاری مبنی بر گناه کبیره بودن حمایت از نظام کنونی، می‌گوید که هر نوع صحبت غیر مسئولانه در برابر نظام کنونی خود گناه کبیره است.

به گزارش خبرگزاری دید، فاطمه مورچل معاون سخنگوی ریاست جمهوری امروز شنبه(۲ حوت) در واکنش به اظهارات مولوی مجیب انصاری خطیب مسجد جامعه گازرگاه هرات در برابر نظام، می‌گوید که هرنوع صحبت غیر مسئولانه علیه نظام خود گناه کبیره است.
مجیب‌الرحمان انصاری در سخنرانی خود در نماز جمعه حمایت از نظام کنونی را «گناه کبیره» خوانده است و از نیروهای امنیتی خواسته که برای این نظام کار نکنند.
معاون سخنگوی رییس جمهور در توییتی نوشته است که نیروهای امنیتی دفاعی و امنیتی افغانستان «پاسبانان مقدس» خاک این کشور هستند و مبارزه شبانه‌روزی آن‌ها برای دفاع از وطن عبادت است.
او در ادامه نوشته است: «هر گونه صحبت غیرمسئولانه علیه این نیروهای شجاع و دلیر در حقیقت صحبت غیرمسئولانه علیه نظام کنونی بوده و در ذات خود یک گناه است».
در همین حال، دواخان مینه‌پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری نیز در توییتی نوشته است که نیروهای امنیتی افغانستان مسلمانان کامل و حافظان پنج بنای مسلمانی هستند.
مینه‌پال افزوده است که مبارزه و قربانی مقدس نیروهای امنیتی «شرعی» است و هر نوع اظهارات علیه نیروهای امنیتی «غیرشرعی و گناه بزرگ» است.
اظهارات مجیب‌الرحمان انصاری واکنش‌های گسترده را در پی داشته است. بسیاری‌ها از حکومت خواسته است که علیه او اقدامات قاطع روی دست گیرد.
اظهارات مولوی مجیب انصاری پیش از این نیز جنجالی شده است. او یک بار علیه شیعیان افغانستان تاخته و گفته بود که حضور آنان در چارچوب قدرت سبب ناامنی در کشور می‌شود و بار دیگر علیه «زنان بی حجاب» موضع گرفته و گفته بود که اگر حکومت جلو آنان را نگیرد، خود شخصاً به اعمال امربالمعروف مبادرت می‌کند که هردو موضع گیری او با واکنش‌های زیادی در کشور مواجه شد.
در یک اقدام دیگر، آقای انصاری دست به نصب برخی بنرها در شهر هرات زد با محتوای ضد زن که بعداً از سوی اداره محلی هرات جمع آوری شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا