آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

سخنگوی نیروهای امنیتی: در پنج روز اخیر ۱ هزار و ۱۷۷ طالب کشته شده‌ است

خبرگزاری دید: سخنگوی عمومی نهادهای دفاعی و امنیتی کشور می‌گوید که در پنج روز اخیر ۱ هزار و ۱۷۷ طالب در اثر حملات قوای مسلح کشته شده است.


اجمل عمر شینواری سخنگوی عمومی نهادهای امنیتی امروز یک‌شنبه(۲۰ سرطان) در یک نشست خبری اعلام کرد که از روز چهارشنبه هفته گذشته به این سو، در نتیجه اجرای ۱۲۴ حمله بر مواضع طالبان یک هزار و ۱۷۷ طالب کشته و ۶۵۱ طالب دیگر زخمی شده‌اند.
طبق اعلام شینواری، در چهار روز گذشته ولسوالی‌های علی‌آباد کندز، یفتل پایین بدخشان، ادرسکن هرات و ارغنداب قندهار از کنترول طالبان خارج شده است.
او افزود که گروه طالبان در این مدت چهار غیرنظامی را کشته‌اند و شش غیرنظامی دیگر را زخمی کرده و نیز یک مکتب را آتش زده‌اند.
اجمل عمر شینواری گفت که نیروهای امنیتی برای اجرای عملیات تهاجمی و پاک‌سازی ساحاتی که با تهدید بلند یا حالت اضطرار مواجه است، آمادگی کامل دارد؛ اما به دلیل احتمال تلفات غیرنظامیان و تأسیسات عامه، اجرای عملیات را به تأخیر انداخته‌اند.
او افزود: «طالبان از افراد ملکی و مساجد به حیث سپر استفاده می‌کنند. از این رو نمی‌شود که حملات هوایی و توپ‌خانه‌ای انجام بدهیم».
شینواری خاطرنشان کرد که گروه طالبان توانایی جنگ متقابل با نیروهای امنیتی را ندارد و این گروه با سپر قرار دادن افراد ملکی و خانه‌های مسکونی به هیچ اصول جنگی و حقوق بشری پابند نیست.
از سویی دیگر، شینواری از بین رفتن چرخ‌بال‌ها در کندز، ادعای همکاری فرمانده پولیس بغلان با طالبان و تسلط طالبان بر ۸۵ درصد خاک افغانستان را تکذیب کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا