آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

سرور دانش خواستار بررسی اتهام‌های «رشوت جنسی»در ارگ شد

محمد سرور دانش معاون دوم اشرف غنی به اتهام‌ها در مورد «فساد اخلاقی در ارگ، رشوت جنسی و آزارواذیت زنان در ادارات دولتی» واکنش نشان داده و از دادستانی کل خواسته است که این اتهام‌ها را با «دقت» بررسی کند.

محمدسرور دانش معاون دوم اشرف غنی به اتهام‌ها در مورد «فساد اخلاقی در ارگ، رشوت جنسی و آزارواذیت زنان در ادارات دولتی» واکنش نشان داده و از دادستانی کل خواسته است که این اتهام‌ها را با «دقت» بررسی کند.
به گزارش خبرگزاری دید، آقای دانش که روز یک‌شنبه( ۲۳ سرطان ) در «کنفرانس ملی هماهنگی نهادهای مبارزه با خشونت علیه زنان» صحبت می‌کرد، گفت در صورتی که این اتهام‌ها به اثبات برسد، دادستانی کل باید بدون تردید افراد متهم و دخیل را افشا و بالاترین مجازات را بر آن‌ها تطبیق کند.
سرور دانش از جانب دیگر تاکید می‌کند در صورتی که این اتهام‌ها ثابت نشود، اتهام‌کنند‌گان باید مجازات و به پنجه قانون سپرده شوند.
معاون دوم ریاست جمهوری تصریح کرد که اتهام‌ها در مورد «فساد اخلاقی و رشوت جنسی» علیه حکومت و ادارات دولتی، دو بعد حقوقی، عدلی و قضایی و سیاسی دارد. او در بعد عدلی و قضایی از دادستانی کل خواست که بی‌درنگ تحقیقات همه‌جانبه را در این مورد آغاز و در صورت اثبات، عاملان آن را افشا بسازد تا به این ترتیب دامن حکومت از این اتهام‌ها پاک شود.
سرور دانش این اتهام‌ها را «جرایم و فسادهایی» توصیف کرد که به گفته او، با شریعت و قانون سازگار نیست و برای رهبری دولت نیز پذیرفتنی نبوده و از هیچ مجرمی در این راستا حمایت نخواهد کرد.
او در عین حال گفت، در صورتی که این اتهام‌ها به اثبات نرسد «افراد مغرضی که دست به اتهامات بی‌اساس و ترویج فحشا می‌زنند و چهره بانوان عفیف و پاکدامن ما را مخدوش می‌سازند باید مجازات شوند.»
معاون دوم اشرف غنی هم‌چنان گفت که اتهام‌ها علیه ارگ و حکومت، جنبه سیاسی دارد و افراد برای اهداف کمپاین انتخاباتی و یا مخالفت سیاسی و شخصی در هر موردی «حق و ناحق» به آدرس حکومت و به خصوص آقای غنی دست به عقده‌گشایی می‌زنند تا با این شیوه خود را پاک جلوه دهند و اذهان عامه را علیه حکومت مخدوش کند.
سرور دانش غنی را «زمام‌دار» پاک توصیف کرد و گفت که هر نوع جرم و تخطی از قانون یک امر شخصی و استفاده کردن از هر وسیله نامشروع برای رسیدن به اهداف سیاسی «بی‌انصافی و نامردی» است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا