آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاستگزارش

سرپرست اطلاعات و فرهنگ بلخ: خبرنگاران بدون نگرانی به کارشان ادامه دهند، هیچ تهدیدی متوجه آنان نیست

سرپرست اطلاعات و فرهنگ طالبان برای بلخ می‌گوید که خبرنگاران بدون کدام نگرانی می‌توانند به کارشان ادامه دهند و تاکید کرد که هیچ تهدیدی متوجه آن‌ها نیست.

محمد محمدی- خبرگزاری دید
به گزارش خبرگزاری دید: «مولوی ذبیح الله نورانی» سرپرست اطلاعات و فرهنگ طالبان برای بلخ، روز جمعه(۱۲ سنبله) گفت که طالبان برای خبرنگاران هیچ مشکلی ایجاد نخواهد کرد.
نورانی با تاکید بر اینکه طالبان هیچ مشکلی با خبرنگاران ندارند گفت: خبرنگاران اطمینان داشته باشند که هیچگونه تهدیدی از طرف طالبان متوجه آن‌ها نیست و با خاطر آسوده می‌توانند به فعالیت‌های خبرنگاری شان ادامه دهند.
مولوی نورانی می‌گوید امارت اسلامی به‌خصوص بخش فرهنگی آن به تمامی فعالیت‌های رسانه‌ای و خبرنگاری در صورتی که مخالف ارزش‌های اسلامی نباشد احترام می‌گذارد و ان‌شاءالله هیچ برخورد غیر اخلاقی و غیر قانونی با خبرنگاران صورت نخواهد گرفت.
مسئول فرهنگی طالبان در شمال غرب در مورد حضور زنان در رسانه‌ها گفت: به زنان اجازه حضور داده می‌شود اما قرار است طرز العمل به زودی تهیه و پس از آن زنان خبرنگارکارشان را آغاز کنند.
مولوی نورانی اظهار داشت: ما برای خدمتگزاری به مردم، خبرنگاران و رسانه‌ها متعهد هستیم و ان‌شاءالله هیچگونه برخورد ناشایسته از سوی مجاهدین رخ نخواهد داد.
وی افزود: تجربه ده سال کار کردن در رسانه‌ها را دارد و می‌تواند همکار خوب خبرنگاران و رسانه‌ها باشد.
صادق رضایی خبرنگار در بلخ نیز از مسئول فرهنگی طالبان می‌خواهد تا زمینه‌های اطلاع رسانی را فراهم کنند و به زودی طرز العمل کار خبری را در دسترس آنان قرار دهند و بر تامین امنیت جانی و تجهیزات خبرنگاران و حفظ امنیت این قشر توجه داشته باشند.
گفتنی است که از سه هفته بدینسو با آمدن طالبان نگرانی خبرنگاران بیشتر شده و اکثریت خبرنگاران از فعالیت‌های شان دست کشیده‌اند و یک تعداد دیگر آنان از ترس جانشان از کشور فرار کرده و بدون سرنوشت به سر می‌برند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا