آخرین اخباراسلایدشوجهانسیاست

رییس ستاد مشترک امریکا:

سعی می‌کنیم جنگ را در افغانستان مسئولانه خاتمه دهیم/ خروج مبتنی بر شرایط است

جنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک قوای مسلح امریکا گفته است که این کشور کوشش می‌کند جنگ را در افغانستان مسئولانه خاتمه دهد و اینکه خروج نیروها از این کشور مبتنی بر شرایط توافق‌نامه فبروری است.

به نقل از ان‌پی‌آر، جنرال مارک میلی رییس ستاد مشترک نیروهای مسلح امریکا به تازگی در مصاحبه‌ای گفته است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان مبتنی بر شرایط است و یکی از این شرایط، وارد شدن در گفت‌وگوهای میان‌افغانی است که در دوحه جریان دارد.
جنرال میلی در رابطه به خروج نیروهای امریکایی از افغانستان گفته است: «ما برنامه داریم، یک سری گزینه‌های خروج مسئولانه که به رییس جمهور (ترامپ) ارائه شده است. من نمی‌خواهم از تعداد مشخصی در آینده نام بگیرم. … اما، ما یک برنامه مسئولانه برای ختم جنگ با حفظ منافع ایالات متحده در ذهن داریم. همان‌طور که می‌دانید، ما دولت امریکا توافق‌نامه‌ای را در ۲۸ فبروری امضا کردیم».
آقای میلی افزوده است که ایالات متحده قصد دارد به گونه مسئولانه و آگاهانه شمار نیروها را در افغانستان تا مرز ۴ هزار و ۵۰۰ تن کاهش دهد و کاهش نیروها در آینده از سوی رییس جمهور ترامپ مشخص خواهد شد.
وی تأکید می‌کند: «تمام توافق‌نامه و تمام برنامه‌های کاهش نیروها مبتنی بر شرایط است، و من انتظار دارم که در مورد شرایط بحث‌های بیشتری داشته باشیم و اطمینان حاصل کنیم که شرایط تضمین می‌شود. نکته کلیدی در اینجا این است که ما تلاش می‌کنیم با مسئولیت‌پذیری و آگاهانه جنگ را خاتمه دهیم و این کار را با شرایطی انجام دهیم که منافع حیاتی امنیت ملی ایالات متحده را که در افغانستان در معرض خطر است، تضمین کند».
به گفته رییس ستاد مشترک ایالات متحده، یکی از شرایط کاهش نیروهای امریکایی، وارد شدن در گفت‌وگوهای میان‌افغانی است که در حال حاصر در دوحه جریان دارد و بسیار مهم است.
جنرال میلی خاطرنشان کرده است که واشنگتن تطبیق شدن شرایط توافق‌نامه فبروری را از نزدیک نظارت و بررسی می‌کند.
این اظهارات را رییس ستاد مشترک نیروهای امریکا در حالی مطرح می‌کند که آقای ترامپ به تازگی گفته بود که می‌خواهد تمام نیروهای آن کشور در افغانستان تا کریسمس در خانه‌های شان باشند و مشاور امنیت ملی وی نیز بیان داشت که شمار نیروهای آن‌ها در افغانستان تا اوایل سال ۲۰۲۱ به ۲ هزار و ۵۰۰ تن کاهش خواهد یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا