آخرین اخباراسلایدشوافغانستانپاکستانخبر های مهمسیاست

سفیر و دیپلمات‌های کشور از پاکستان فراخوانده شدند

خبرگزاری دید: به دنبال آن که دختر سفیر کشور در پایتخت پاکستان ربوده و شکنجه شد، دولت افغانستان سفیر و کلیه دیپلمات‌ها را از پاکستان به کشور فراخوانده است.


وحید عمر مشاور رییس جمهور در امور ارتباطات عامه و استراتژیک امروز یکشنبه(۲۷ سرطان) در توییتی گفته: ‏رییس جمهور به وزیر خارجه هدایت داد تا الی به کیفر رسانیدن عاملان اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد از سوی حکومت پاکستان و تا زمانی که امنیت سفیر و دیپلماتان افغانستان در آن کشور تضمین نشده باشد، سفیر و دیپلماتان افغانستان مقیم در اسلام آباد به کابل فراخوانده شوند.
وزارت خارجه نیز در اعلامیه‌ای گفته است که رهبری دولت افغانستان سفیر و دیپلمات‌های ارشد افغانستان مقیم اسلام‌آباد را الی رفع کامل تهدیدات امنیتی به‌شمول گرفتاری و محاکمه ربایندگان، به کابل فراخوانده است.
این وزارت افزوده است که قرار است هیئتی در آینده نزدیک به پاکستان سفر کرده قضیه کنونی و مسایل مرتبط به‌ آن را مورد بررسی و پیگیری قرار دهد تا در روشنی دریافت‌های این هیئت، اقدامات بعدی اتخاذ شود.
اختطاف و شکنجه سلسله علی‌خیل؛ دختر نجیب‌الله علی‌خیل؛ سفیر افغانستان در اسلام آباد، واکنش‌های گسترده‌ای را درپی داشته است.
ده‌ها تن از شهروندان کشور در اعتراض این قضیه در مقابل سفارت پاکستان در کابل دست به تظاهرات زدند.
وزارت امور خارجه نیز در پیوند به ربوده‌شدن دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، منصور احمد خان؛ سفر پاکستان در کابل را احضار کرد.
این وزارت می‌گوید که مراتب اعتراض «شدید» خود را به سفیر پاکستان اعلام کرده‌است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا