آخرین اخبارافغانستان

سناریوی لت و کوب مهمند در کابل طراحی شده است


بر اساس اسناد و مکتوب های جوابیه والی بلخ به هئیت اعزامی بررسی بازداشت و ادعای آقای مهمند مبنی بر دستگیری اش توسط افراد وابسته به عطا محمدنور، انتقالش به خانه والی بلخ و لت و کوب شدنش از سوی آقای نور و پسرانش، او نه توسط افراد وابسته به آقای نور بازداشت شده و نه به خانه او برده شده تا مورت لت و کوب قرار بگیرد.
این اسناد نشان می‏دهد که افراد وابسته به جمعه خان همدرد و اختر محمد ابراهیم خیل و خود شخص آصف مهمند در میدان هوایی بین المللی مولانا جلال الدین محمد بلخی باعث خلق تشنج شده و به آزار و اذیت مسافران پرداخته اند.
در بخشی از این اسناد چنین نگاشته شده زمانی که آقای مهمند وارد میدان هوایی مزارشریف شده به مسؤولان میدان هوایی دشنام های زشت و رکیک می دهد و با زور وارد بخش افراد ویژه می‎شود و شیشه ‎های آنجا را می شکند.
همچنان اسناد ارائه شده از سوی آقای نور روشن می‎کند که همان شب فرمانده زون ۷۰۷ پامیر، فرمانده لوای ششم نظم عامه و شماری از فرماندهان دیگر نظامی در بلخ در مهمان خانه آقای نور حضور داشتند و برای مقابله با تهدیدها در چمتال برنامه ریزی می‎کردند که از بحران در میدان هوایی باخبر می‌شوند.
به همین گونه جواب‎های والی بلخ به مراجع ذیربط حاکی است که بر خلاف ادعای آصف مهمند اسدالله شریفی وکیل بلخ در پارلمان همان شب در کابل بوده و حضورش در میدان هوایی با افراد مسلح منتفی است.


از این اسناد بر می‎آید که نه افراد مسلح وابسته به عطامحمد نور در میدان حضور داشتند و نه هم آصف مهمند برای لت و کوب به خانه او برده شده بلکه بعد از بازداشت به امنیت ملی سپرده شده و سپس به کابل انتقال یافته است.
این مکتوب‎ها به صورت رسمی نشر شده و حکایت از یک موضوع مهم دیگر نیز دارد و آن این که عطا محمد نور برای حل بحران به وجود آمده توسط آصف مهمند و افراد مسلح غیر مسؤول وابسته به جمعه خان همدرد و اختر محمد ابراهیم‎خیل وارد ماجرا شده نه برای لت و کوب و بازداشت مهمند.
اسناد نشان می‎دهد که پس از بازداشت مهمند امنیت ملی ولایت بلخ او را تحویل می‎گیرد و با وساطت وکلای پارلمان و ریاست عمومی امنیت ملی برای تحقیقات بیشتر به کابل انتقال داده می‎شود ولی بر خلاف تعهدات اداره مرکزی امنیت ملی او به دیدار جمعه خان همدرد می‎رود، سناریوی ضرب و شتم توسط آقای نور و دستیارانش ساخته می‎شود و در رسانه ها منتشر می‎گردد.


در این اسناد اضافه شده که آصف مهمند متهم به جعل تزویر در امضای معاون اول ریاست جمهوری، اداره ارگان‎های محلی و شماری از ادارات دیگر است، زمین‏های زیادی را در دوراهی حیرتان با اسناد جعلی بالای شخصی به نام عبدالقهار فروخته، مبلغ دوازده هزار دالر پول کرایه موتر شخصی به نام ذبیح الله را که در شرکت آقای مهمند موترکرایه داده بود نداده و همچنان از شخصی به نام سردار نبی که مامای او می‌شود مبلغ ۳٫۳ میلیون افغانی مقروض است و زمانی که او قرضش را طلب کرده از سوی برادر آصف مهمند تهدید به قتل شده است.


اسناد به همین‎ها خلاصه نمی‌شود، آصف مهمند تمام کارمندان طبقه اناث صحت عامه بلخ را روسپی خوانده، زمانی که شماری از مسافران در راه قندز تخار از سوی تروریستان گروگان گرفته شده و سپس به قتل رسیدند آن‎ها را کولابی و سقاوی خطاب کرده و با این عمل به قوم تاجیک توهین کرده، شخصی را به نام بشیر تهدید به مرگ با گلوله کرده و همچنان دشنام‎های زشت و به دور از کرامت انسانی به آدرس عطا محمد نور داده است.
این مورد اتهاماتی علیه آصف مهمند است که عطا محمد نور آن را شماره وار بیان کرده و با اسناد کافی ارائه کرده است و اگر هم جرایم دیگر مهمند بخشودنی باشد توهین به قوم تاجیک و کارمندان طبقه اناث صحت عامه بلخ بخشودنی نیست.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا