آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاست

سومین نشست کمیته‌ رهبری شورای مصالحه‌ ملی؛ رهنمود مذاکرات ارائه شد

سومین نشست کمیته رهبری شورای مصالحه ملی شامگاه دوشنبه(۱۵جدی) با اشتراک اعضای شورا و تیم گفت‌وگو کننده در کاخ سپیدار برگزار و رهنمود مذاکراتی تیم مذاکره کننده دولت، تهیه و ارائه شد
به گزارش خبرگزاری دید، در این نشست عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی گفت: هیئت مذاکره‌کننده جمهوری اسلامی افغانستان از حمایت قاطع دولت و ملت افغانستان برخوردار است و با کمال اطمینان به دور دوم مذکرات که قرار است فردا در دوحه پایخت قطر برگزار شود، می‌روند.

رییس شورای عالی مصالحه‌ ملی تأکید کرد که پس از شروع دور دوم مذاکرات کمیته‌ رهبری و تیم‌های تخنیکی جلسات مسلسل خواهند داشت تا در صورت نیاز برای هیئت مذاکره‌کننده مشوره‌های سازنده و حمایتی ارائه کنند.
سپس طرح رهنمودی حمایتی فراهم شده از سوی محمد یونس قانونی عضو کمیته‌ رهبری شورای عالی مصالحه‌ ملی ارائه شد. بعد از ارائه‌ طرح رهنمودی، دیدگاه‌های تکمیلی اعضای کمیته‌ رهبری و هیئت مذاکره کننده نیز جمع‌آوری شد.

معصوم استانکزی رییس هیئت مذاکره‌کننده‌ دولت با خرسندی از تهیه‌ رهنمود حمایتی، گفت: اکنون می‌دانیم که اولویت‌های ما در دور دوم مذاکرات چیست. ما با اطمینان کامل و اراده‌ واقعی برای تأمین صلح به دور دوم مذاکرات می‌رویم. حمایت قاطع و گسترده‌ دولت و ملت افغانستان برای ما حیاتی است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا