آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

سیاف در واکنش به حمله خونین قندهار: حمله انتحاری کاملاً ضد آموزه‌های اسلام است

خبرگزاری دید: عبدالرب رسول سیاف از رهبران سابقه جهادی در واکنش به حمله انتحاری خونین بر مسجد شیعیان در قندهار، آن را محکوم کرده و گفته است که این گونه حملات در اسلام جایز نیست.


او که از منتقدان سرسخت و صریح‌اللهجه طا-لبان بوده، در پرسشی از طا-لبان پرسیده آیا هنوز کمپ‌های «انتحاری» آن‌ها فعال است یا آن را بسته‌اند.
او در پیامی در صفحه فیسبوک خود نوشته‌است که آنچه در قندهار و در کندز رخ داد، قلب هر مسلمان با احساس را جریحه‌دار می‌سازد.
سیاف افزوده‌است که «ما این عمل زشت و ناروا را که چه امروز از طرف داعش و چه دیروز از طرف طالب و گروه‌های دیگر به راه می‌افتاد از آغاز تا امروز محکوم نموده و حال هم محکوم می‌کنیم و در آینده نیز محکوم خواهیم کرد».
به باور سیاف، حمله انتحاری علیه غیرنظامیان کاملاً ضد آموزه‌های اسلام و ضد ارزش‌های اسلامی و انسانی است.
او نوشته‌‌است: «من چند سال پیش حکم شریعت در مورد انتحار و انفجار را مستند به آیات قرآن کریم و احادیث پیغمبر بیان کرده‌ بودم. در همان وقت یک‌تعداد افراد و گروه‌ها که مصروف همین جنایت‌های زشت و ناروا بودند از جایزبودن این عمل زشت و ناروا دفاع نموده و به من بد و رد گفته و صدها دشنام به آدرس من می‌فرستادند».
آقای سیاف در ادامه گفته که «حال از آن‌ها (طالبان) می‌پرسم که فعلا نظرشان در مورد این جنایت‌ها چیست؟ آیا به فتوا و نظر قبلی خود پافشاری دارند یا فعلا نظرشان تغییر خورده؟»
او افزوده‌‌ است که آیا نمی‌دانند که چرخاندن حکم شریعت براساس خواهشات نفسانی و مصالح شخصی و حرام را حلال و حلال را حرام دانستن، بزرگ‌ترین جنایت است که در حق اسلام صورت می‌گیرد؟
سیاف همچنین پرسیده آیا کمپ‌های تربیت افراد انتحاری بسته شده یا حال هم به کار خود ادامه می‌دهند؟
حملات انتحاری طا-لبان تاکتیک جنگی مرگبار آن‌ها علیه نیروهای خارجی و دولت پیشین بود که هراز گاهی از غیرنظامیان هم قربانی های سنگین می‌گرفت.
در حال حاضر داعش مسئولیت حملات مرگبار را برعهده می‌گیرد.
حوالی ساعت ۱:۳۰ بعد از ظهر روز جمعه ( ۲۳ میزان) مهاجمان انتحاری بر مسجد «امام‌بارگاه فاطمیه» در مربوطات حوزه‌ اول امنیتی شهر قندهار حمله کردند. این مسجد متعلق به شیعیان است.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا