آخرین اخباراجتماعاسلایدشوافغانستانامنیت و حوادثگزارش

سیلاب ویرانگر در پروان؛ آمار تلفات و خسارات بلند است

طبق گزارش‌ها، مناطق همجوار شهر چاریکار نیز متحمل خسارات هنگفتی شده و ارزیابی دقیق خسارات این حادثه هفته‌ها طول خواهد کشید.

گزارش از سید طاهر مجاب- خبرگزاری دید
به گزارش خبرگزاری دید، در پی وقوع سیلاب مدهش شب گذشته در شهر چاریکار مرکز ولایت پروان، دست‌ کم ۷۰ نفر جان باخته و بیش از ۹۰ تن دیگر زخم برداشته است. تلاش‌ها برای نجات سیلاب‌‌زدگان با رسیدن مسئولان از مرکز همچنان ادامه دارد.
صفی‌الله وارسته رییس صحت عامه پروان می‌گوید که تا کنون ۷۰ کشته و ۹۵ زخمی از سیلاب‌های شب گذشته در مرکز این ولایت به شفاخانه‌ها منتقل شده‌ است. آقای وارسته افزوده که زنان و کودکان نیز شامل کشته‌شدگان و زخمیان هستند.

در همین حال، وی تأکید می‌کند که آمار تلفات ابتدایی است.
وحیده شهکار سخنگوی والی پروان جان باختن ۶۸ تن و زخم برداشتن ۹۰ نفر را تأیید کرده و می‌گوید: در نتیجۀ سیلاب‌ها، خسارات هنگفت مالی به مردم و تأسیسات عامه وارد شده است.
اسدالله خالد سرپرست وزارت دفاع همراه وزیر دولت در امور مبارزه با حوادث، صبح امروز به منظور رسیدگی به وضعیت قربانیان این حادثه به ولایت پروان رفتند. آمبولانس‌های ارتش ملی نیز برای کمک به سیل‌زدگان شتافته‌اند.
از سویی هم، فضل‌الدین عیار والی پروان با اشاره به تلفات این حادثه گفته است که هزاران خانه مسکونی ممکن تخریب شده باشد.
طبق گزارش‌ها، مناطق همجوار شهر چاریکار نیز متحمل خسارات هنگفتی شده و ارزیابی دقیق خسارات این حادثه هفته‌ها طول خواهد کشید.
برخی منابع گزارش داده‌اند ۸۰ درصد شهر چاریکار نابود شده و قربانیان این حادثه نیاز فوری به کمک‌های انسان‌دوستانه دارند، اما این آمار تاکنون از سوی مراجع رسمی تایید نشده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا