آخرین اخبارافغانستانحکومتسیاست

سیگار: فساد همچنان افغانستان را از توسعه باز می‌دارد

بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در گزارشی می‌گوید که ۱۹ میلیارد دالر از بودجه توسعه افغانستان به دلایل فساد، کلاهبرداری و فعالیت‌های بی‌فایده مالی هدر رفته است.

به گزارش خبرگزاری دید، اداره بازرس ویژه ایالات متحده برای بازسازی افغانستان (سیگار) به تازگی در گزارشی بار دیگر تأکید نموده است که میلیاردها دالر از بودجه توسعه‌ای افغانستان به خاطر وجود فساد و کلاهبرداری و سوء‌مدیریت ضایع شده است.
در گزارش سه ماهه سیگار آمده است: «در حالی که درآمد دولت افغانستان در نتیجه همه‌گیری کرونا، شروع به بهبودی کرده است، درآمد پایدار داخلی نسبت به ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، ۱۷.۲ درصد کاهش یافته است».
سیگار می‌افزاید که چنانچه تمام طرف‌ها برای مهار خشونت در این کشور تلاش می‌کنند و مذاکرات صلح در وضعیت خطرناکی قرار دارد، به مسائل مانند فساد داخلی، سوء‌مدیریت و بی‌کفایتی در رده‌های بالای این کشور اصلاً توجهی نمی‌شود.
این نهاد در بررسی‌های خود دریافته است که از مجموع ۶۳ میلیارد دالر بودجه توسعه، حدود ۱۹ میلیارد دالر (یا ۳۰ درصد از مبلغ بررسی شده) به دلیل فساد، کلاهبرداری و فعالیت‌های بی‌فایده مالی حیف و میل شده است.
وجود فساد و حیف میل شدن میلیاردها دالر در حالی از سوی نهادهای مختلف مطرح می‌شود که حکومت افغانستان همواره وعده مبارزه با آن را می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا