آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

شماری از زندانیان طالبان دوباره به میدان جنگ برگشته‌اند- رییس مجلس سنا

رییس مجلس سنا می‌گوید که شماری از زندانیان طالبان که از سوی حکومت به نشانه حسن نیت رها شده بودند، دوباره به میدان نبرد برگشته اند.

رییس مجلس سنا می‌گوید که شماری از زندانیان طالبان که از سوی حکومت به نشانه حسن نیت رها شده بودند، دوباره به میدان نبرد برگشته اند.
به گزارش خبرگزاری دید، فضل هادی مسلمیار رییس مجلس سنای شورای ملی این سخنان را در نشست عمومی امروز سه‌شنبه(۱۷ سرطان) مجلس سنا مطرح کرده است.
آقای مسلمیار در نشست عمومی مجلس سنا همچنان گفته است که روز گذشته در جریان عملیات نیروهای امنیتی در ولایت لغمان، شمار زیادی از کسانی کشته شده‌اند که پس از رهایی از زندان، برای ایجاد دردسر برای مردم به جنگ روی آورده بودند.
رییس مجلس سنا می‌گوید که مخالف رهایی زندانیان طالبان نیست، اما مخالف سرسخت رهایی آن شمار از زندانیانی است که دوباره به میدان جنگ بر می‌گردند.
طبق اعلام دفتر مطبوعاتی مجلس سنا، شماری از سناتوران نیز در بخش بحث‌های آزاد نشست عمومی این مجلس، گفته‌اند که شماری از زندانیان طالبان خلاف تعهدشان دوباره به میدان جنگ برگشته و به صورت عملی در نبردها علیه مردم و نیروهای امنیتی شرکت می‌کنند.
رییس مجلس سنا گفته است که امریکا به عنوان میانجی این موضوع را باید جدی بگیرد. او از حکومت نیز خواسته است که کسانی را رها کند که بر تعهدات‌شان برای ادامه زندگی صلح‌آمیز و عاری از خشونت پای‌بند باشند.
این در حالی است که قبلاً شورای امنیت ملی اعلام کرده بود که از زندانیان طالبان تعهد کتبی گرفته شده است تا به میدان‌های نبرد بر نگردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا