آخرین اخباراسلایدشوافغانستانسیاست

دیپلمات ایرانی:

شهید سلیمانی برای صلح و ثبات در افغانستان تلاش زیادی کرد

خبرگزاری دید: معاون سفیر ایران در کابل می‌گوید که یکی از دغدغه‌های شهید جنرال سلیمانی، ایجاد صلح و ثبات در افغانستان بود.

سید حسن مرتضوی معاون سفیر ایران در کابل به مناسبت دومین سالگرد شهادت سپهبد شهید قاسم سلیمانی در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت: یکی از اتفاقات و اثرات مهم شهادت جنرال سلیمانی خروج تحقیرآمیز و ننگین اشغالگران از افغانستان بود که آنها سعی کردند صورت خود را با سیلی سرخ نگه دارند، اما جهان روزهای این خروج ذلیلانه را فراموش نخواهد کرد.
وی در ادامه افزود: اخراج اشغالگران از افغانستان توسط این ملت بزرگ بخشی از انتقام سخت خون شهید سلیمانی بود و مطمئن باشید ملت‌های آزاده منطقه همه این بلا را سر امریکا خواهند آورد.
مرتضوی با اشاره به نقش شهید سلیمانی در امنیت‌سازی و ایجاد ثبات در افغانستان اظهار داشت: حاج قاسم در طول حیات خود همواره یکی از دغدغه‌هایش ایجاد صلح و امنیت در افغانستان بود و در این راه از آبرو و توان خود مایه گذاشت و تدبیر او بود که نقشه امریکایی‌ها برای ایجاد آشوب پس از خروج‌شان در افغانستان نقش بر آب شد.
وی افزود: شهید سلیمانی شاید از بیش از یک دهه قبل دقیقاً این روزها را پیش‌بینی می‌کرد و نوع روابط میدان و دیپلماسی در افغانستان را به گونه‌ای تدبیر کرد که افغانستان پساامریکا شاهد جنگ جدید تحمیلی از خارج نباشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا