آخرین اخبارافغانستانسیاست

شهید سید مصطفی کاظمی؛ آرمانی به استواری آسمان

۱۵عقرب روزی است كه ده‌ها ستاره درخشان، بر پهنای آسمان نيلگون افغانستان از آدرس جاده فابريكه قند بغلان افزوده شد.


۱۵عقرب روزی است كه ده‌ها ستاره درخشان، بر پهنای آسمان نيلگون افغانستان از آدرس جاده فابريكه قند بغلان افزوده شد.
جاده‌ای كه در روز قيامت شاهد و گواه بی‌بديلی خواهد بود.
در صحرای محشر همه می‌بينند كه سنگ-سنگ مسير حركت اين ستارگان، از كابل تا بغلان و تا كارخانه قند بغلان مركزی می‌گويد، در ١٥ عقرب سال ١٣٨٦ هجری شمسی ما ميزبان قافله‌ای بوديم كه سردار اين قافله شخصی خوش‌بيان، خوش‌رفتار، خوش‌كردار و مهربان به نام سيد مصطفی كاظمی بود كه حركت ايشان به سمت چند هدف ترسيم شده بود؛ حركت در مسير الهی، شريک شدن در غم مردم، كم كردن آلام ايشان، پر رنگ كردن سفره‌هاي كم‌رنگ مردم، به تپش در آوردن قلب بيمار اقتصاد كشور، احيای تهداب سياست‌گزاری بجا و اسلامی در كشور، ممثل شدن حركتی بر پايه وحدت ملی به معنای واقعی آن و بالآخره تدوين و تاليف مسيری روشن به سوی وطنی با عزت، متدين، مقتدر و مستقل.
سنگ‌ريزه‌ها ادامه می‌دهند كه بارالها!
دستانی ناپاک و پر از خبث كه دشمن واقعی ملت مسلمان افغانستان بود و هست قافله صلح، دوستی و صداقت را ناجوان مردانه به خون كشيد و ثابت كرد كه سپه‌سالاران و ياران شان و هر آن كه برای شكوفايی و اجرای آرمان‌های اسلام ناب و هم صدا شدن با صدای مردم، حركت كند، چنين پذيرايی خواهد شد.
در پاسخ به سنگ‌ريزه‌ها ندايی بر آمد و گفت…
مگر به ياد نداريد: «ولا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء…»
بله، اشجار و اجرام مسير آرام گرفتند و گفتند: «الحكم لله».
ايشان شاهدند كه امروز، ۱۲ سال از حادثه المناك تروريستی پانزدهم عقرب می‌گذرد و همچنين نام و ياد و آرمان‌های شهيد سيد مصطفی كاظمی و ياران با وفايش در جای-جای اين مرز و بوم روشن است.
جاماندگان قافله شهيد كاظمی آمادگی هر چه بيشتر می‌گيرند تا پا در مسير شهدا كه همان مسير الهی است بگذارند و شايد بار ديگر با ما ملاقات كنند.
اين بار، اميد است با انگيزه‌ای آكنده از شور و شعف كارها و اهداف نيمه تمام شهدا به خصوص شهيد كاظمی را با در نظر داشت اهداف والای ايشان كه همان وحدت ملی، خردگرايی، شايسته‌سالاری، ارزش گزاری بر مجريان راستين اصلاحات واقعی امور كشور، دولت‌سازی و ملت سازی درست، می‌باشد حركت صورت گرفته و مورد تحسين خداوند متعال قرار گيرند.
١٥عقرب، روز وحدت ملی و شهدای هميشه جاويد پارلمان را گرامی می‌دارم و اميدوارم دولت وحدت ملی در رابطه با عاملين اين حادثه مشكوک اقدامات جدی انجام دهد و برای ملت شهيدپرور افغانستان و خانواده معظم اين شهدا، پاسخ روشن داشته باشد.
السلام علی عبادالله الصالحين

سید جمال کاظمی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا