آخرین اخباراسلایدشوافغانستانامنیت و حوادث

شورای امنیت ملی: هیئت با صلاحیت حکومتی به ولسوالی بهسود رسید

شورای امنیت ملی کشور می‌گوید که یک هیئت با صلاحیت حکومتی که برای بررسی چگونگی حادثه ولسوالی حصه اول بهسود اعزام شده بود، به این ولسوالی رسیده است.

به گزارش خبرگزاری دید، حشمت‌الله ناطق مسئول ارتباطات با رسانه‌های دفتر شورای امنیت ملی می‌گوید که این هیئت صبح امروز دوشنبه(۱۳ دلو) به ولسوالی حصه‌ اول بهسود رفته است.
به گفته او، اعضای این هیئت هم‌اکنون مصروف بررسی چگونگی حادثه و دیدار با مردم و آسیب‌دیدگان‌اند.
روز گذشته دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرد که ریاست این هیئت را جنرال عبادالله عباد معاون این دفتر به عهده دارد.
این هیئت قرار بود روز گذشته به ولایت میدان‌وردک برود، اما دفتر شورای امنیت ملی اعلام کرد که هواپیمای حامل اعضای آن به‌ دلیل مساعد نبودن وضعیت نتوانست در ولسوالی حصه‌ اول بهسود بنشیند و دوباره به کابل برگشت.
شورای امنیت ملی گفته که این هیئت مؤظف شده است تا رویداد پیش‌آمده را به ‌صورت دقیق و همه‌جانبه بررسی کرده و در روشنایی قوانین نافذه‌ کشور اقدام کند. رسیدگی عاجل به کشته و زخمیان یکی دیگر از اهداف این هیئت گفته شده است.
در اعلامیه‌ دفتر شورای امنیت ملی آمده است که حادثه‌ ولسوالی حصه‌ اول بهسود به اثر درگیری میان نیروهای امنیتی و خیزش مردمی به میان آمده است که در آن شماری کشته و زخمی شده‌اند.
وزارت امور داخله اعلام کرد، در پی درگیری‌هایی که روز جمعه گذشته میان نیروهای امنیتی و افراد وابسته به علی‌پور در ولسوالی حصه اول بهسود رخ داد، ۹ تن جان باخته و ۷ تن دیگر زخمی شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا