آخرین اخباراسلایدشوافغانستانروند صلحسیاستصلح

شورای مصالحه: خروج نیروهای خارجی یک فرصت برای تفاهم سیاسی است

شورای عالی مصالحه ملی اعلام کرده است که آغاز خروج نیروهای خارجی از افغانستان یک فرصت خوب برای تفاهم سیاسی است.


به گزارش خبرگزاری دید، عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی آغاز خروج نیروهای خارجی از کشور را یک فرصت برای تفاهم سیاسی عنوان کرده می‌گوید که شورای عالی مصالحه ملی در هماهنگی با نهادها و طرف‌های مطرح سیاسی تلاش دارد تا از این فرصت به گونه مسئولانه استفاده شود.
شورای عالی مصاحله ملی در اعلامیه‌ای امروز شنبه (۱۱ ثور) گفته است که این شورا از بیانیه مشترک ترویکای توسعه یافته- نمایندگان کشورهای امریکا، چین، روسیه و پاکستان درباره صلح افغانستان، کاهش خشونت‌ها، آتش‌بس، تسریع مذاکرات، دست‌یابی به یک موافقه سیاسی و خروج مسئولانه نیروهای بین‌المللی استقبال می‌کند.
در اعلامیه شورای عالی مصالحه آمده است که «ما از تلاش‌های ترویکای توسعه‌یافته و کشورهای قطر، ترکیه و سازمان ملل متحد برای میزبانی و تسهیل گفت‌وگوهای صلح و کمک در راستای تسریع مذاکرات و برگزاری کنفرانس استانبول قدردانی می‌کنیم».
شورای عالی مصالحه در این اعلامیه همچنین ابراز امیدواری کرده که گفت‌وگوهای صلح بتواند با کمک کشورهای همکار با افغانستان به منظور ختم جنگ و رسیدن هر چه زودتر به یک توافق سیاسی به نتیجه برسد.
این در حالی است که نمایندگان کشورهای امریکا، روسیه، چین و پاکستان در دومین نشست «ترویکای گسترش‌یافته» در قطر پس از دیدار با هیئت گفت‌وگو کننده دولت و گروه طالبان در اعلامیه‌ای گفته‌اند که از بازگشت امارت طالبان حمایت نمی‌کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا