آخرین اخبارافغانستانفرهنگ عامه

شکنجه و قتل «خاشه جوان» از سوی فرهنگیان بلخی تقبیح شد

برخی هنرمندان و مسئولان اطلاعات و فرهنگ بلخ در یک همایش مدنی، شکنجه و قتل نظرمحمد مشهور به خاشه جوان هنرمند و کمدین قندهاری را توسط گروه طالبان محکوم کردند.


به گزارش خبرگزاری دید، در این همایش مطیع الرحمان کریمی رییس اطلاعات و فرهنگ بلخ امروز پنج شنبه(۷اسد) گفت: بازداشت و قتل یک هنرمند محلی در قندهار توسط جنگجویان طالب خلاف عرف انسانی، اسلامی، اخلاقی وعرف مردم افغانستان می‌باشد.


به گفته آقای کریمی، کشتن یک هنرمند که همیشه برلبان مردم لبخند و شادی می‌آفرید برای جامعه هنری یک ضایعه وبرای طالبان مسلح یک عمل ننگین وشرم آور بوده و طالبان با این عمل زشت شان نشان دادند که آنها به علم، هنر، شادی وترقی کشور باورمند نمی‌باشند؛ ما باید با هماهنگی، آگاهی دهی درکنار نیروهای امنیتی خویش برای از بین بردن این تفکر متحجر مبارزه نماییم.


سپس زیست نامه شهید خاشه توسط محمد صادق سرمست‌زاده مدیر عمومی هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ بلخ خوانده شد.
همچنان دراین همایش حیات الله اسحق‌زی به نمایندگی از جوانان و سید محمد یزدان پرست به نمایندگی از جامعه مدنی صحبت کرده، کشتار افراد ملکی، به ویژه هنرمندان را محکوم نموده، از جامعه جهانی ونهادهای حقوق بشری خواستند عمل وحشیانه آنها را در کشتن افراد غیر نظامی محکوم کرده و بالای آنها فشار بیاورند تا ازکشتار افراد ملکی دست بکشند.


نظرمحمد مشهور به خاشه، کمیدن محلی قندهار روز سوم عید از خانه‌اش در ولسوالی دند ولایت قندهار توسط گروه طالبان بازداشت و پس از شکنجه به قتل رسید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا