آخرین اخبارافغانستانامنیت و حوادث

صالح بار دیگر بر اعدام عاملان ترورهای هدفمند تاکید کرد

معاون اول ریاست ‌جمهوری می‌گوید خواست همه‎ ما در ارتباط به قضیه‌هایی که بُعد حق‌العبد آن وضاحت دارد این است که تروریست باید به اشد مجازات محکوم گردد.

به گزارش خبرگزاری دید، امرالله صالح معاون اول ریاست‌ جمهوری این موضوع را امروز دوشنبه(۶ دلو) در گزارش جلسه شش‌ونیم بامداد مطرح کرده است. او در این گزارش به صراحت گفته است: «آدمکش باید کشته شود».
صالح در ادامه افزوده: سروی و نظرسنجی نشان می‌دهد که این اقدام محتمل قوه قضاییه حمایت اکثریت قاطع و واضح ملت را با خود خواهد داشت.
پیش از این نیز معاون اول ریاست‌ جمهوری گفته بود که اصلی‌ترین دلیل افزایش ترور در شهرهای بزرگ افغانستان این است که اسیران طالبان فکر می‌کنند در هر صورت عفو می‌شوند و جزای اعمال خود را نمی‌بینند.
او در ادامه تصریح کرده بود: این دستگیر شده‌ها باید اعدام شوند تا درس عبرت برای متباقی گردد… دستگیرشده‌ها بلبل‌گونه اعتراف می‌نمایند ولی تمام امیدشان این است که روزی بی‌مجازات واقعی رها می‌شوند.
ترورهای هدف‌مند در ماه‌های اخیر به گونه بی‌پیشینه در کشور افزایش یافته است. هرچند دولت، طالبان را مسئول این ترورها که بیشتر قربانیان آن کارمندان دولتی، نظامیان، فعالان مدنی و خبرنگاران هستند، می‌داند؛ اما این گروه دست داشتن در این ترورها را پیوسته رد کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا