آخرین اخبارافغانستانخبر های مهمسیاست

صالح: قاتلان جنرال رازق در شورای کویته است

از دومین سالیاد جان باختن جنرال عبدالرازق فرماندۀ پیشین پولیس قندهار دیروز جمعه (۲۵ میزان) در تالار لویه جرگه، یادبود شد. معاون نخست رییس‌ جمهور در این برنامه گفت، دست‌هایی که برای قتل قهرمان‌های کشور به شمول جنرال عبدالرازق کار می‌کنند، در شورای کویته پاکستان است.

به گزارش خبرگزاری دید، در این مراسم، سیاست‌گران کشور جنرال رازق را قهرمان وطن‌دوست و صادق خواندند و از کارکردهایش در تأمین امنیت قندهار به نیکویی یاد کردند.
امرالله صالح معاون نخست رییس‌ جمهور گفت، دست‌‎هایی که برای قتل قهرمان‌های کشور به‌شمول جنرال عبدالرازق کار می‌کنند، در شورای کویتۀ طالبان است و در پاکستان در هم‌‌مرزی با قندهار پناهگاه دارند.
او اضافه کرد: معلوم است که دست کی است، معلوم است که طرح کی بوده و مرکزش هم معلوم است که در کجای جهان است؛ نام شورای رهبری طالبان شورای کویته است و کویته مرکز بلوچستان پاکستان است.
حمدالله محب، مشاور شورای امنیت ملی کشور گفت: جنرال رازق در زندگی و پس از شهادتش این را ثابت کرد که مردم افغانستان از بدخشان گرفته تا هرات، همه در هرجا افتخار می‌کنند که وی برای حفاظت از عزت و شرف کشور قربانی داده است.
او همچنان اضافه کرد: ما صلح می‌خواهیم، اما با کسانی که صلاحیت‌ تصمیم‌گیری داشته باشند، در غیر این، مانند جنرال رازق صدها افغان را داریم که به خاطر دفاع از وطن از خون خود می‌گذرند.
صلاح‌الدین ربانی از سیاسیون کشور نیز تصریح کرد: شهادت او تنها به خاطر شجاعت و جسارتش نبود؛ بل‌که محصول وطن‌دوستی و فداکاری برای این سرزمین بود.
جنرال عبدالرازق، در ۲۶ ماه میزان سال ۱۳۹۷هجری خورشیدی پس از یک نشست امنیتی با فرماندۀ کل نیروهای خارجی در قندهار در تیراندازی یک محافظ والی قندهار جان باخت. طالبان مسئولیت حمله بر جان جنرال رازق را به دوش گرفتند.
جنرال رازق سال‌ها فرمانده پولیس ولایت قندهار بود و از مهم‌ترین چهره‌های ضد طالبان شناخته می‌شد. پس از جنرال رازق برادرش تادین خان عهده‌دار فرماندهی پولیس قندهار شد.

نوشته های مشابه

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا